Hoe stel ik in dat een app (bijv. Spotify) geen gebruik mag maken van mijn mobiele internet? Telefoon: Samsung Galaxy S5 Mini.

Hoe stel ik in dat een app (bijv. Spotify) geen gebruik mag maken van mijn mobiele internet? Ik heb een Samsung Galasy S5 Mini en kan het tot nu toe nergens vinden en m'n data vliegt er doorheen, zelfs als ik op WiFi zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Samsung Galaxy ook... :-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
6K
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je op wifi zit kun je de dataverbinding uitzetten. Je kunt ook een algemene instelling aanpassen: "achtergrondgegevens beperken" of iets wat daarop lijkt. Als dat allemaal niet helpt kun je een firewall installeren, en in die firewall instellen dat Spotify alleen wifi mag gebruiken, en dus niet de mobiele-dataverbinding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje. Waar het mij vooral om gaat is dat ik Spotify soms ook aan zet (of staat aan op achtergrond) als ik aan het sporten ben oid. Dan speel ik alleen offline playlists af, maar dan ben ik toch bang dat ook mijn mobiele data eraan op gaat. Hiervoor had ik een iPhone, daar kon je dit per app instellen. Dat kan niet bij Android dus/alleen via een firewall? Zo ja; welke firewall raad je hiervoor aan?
Cryofiel
9 jaar geleden
Via de app manager (zit onder instellingen) kun je per app aangeven of die app data mag gebruiken als hij op de achtergrond draait. Je kunt natuurlijk tijdens het sporten je mobiele-gegevensverbinding uitzetten. Dan weet je zeker dat geen enkele app je data opvreet. Nadeel (of mischien juist een voordeel) is dat je bijvoorbeeld ook geen whatsapp-berichten binnenkrijgt als je op dat moment geen wifi hebt. Mocht je toch voor de firewall-route gaan: zoek op "no-root firewall". Dat zijn firewalls die je kunt installeren zonder eerst te hoeven rooten. De enige firewall waarmee ik ervaring heb is LostNet no-root firewall. Of dat de beste is weet ik niet.

Antwoorden (1)

Je kan dat in spotify instellingen uitzetten dat spotify mobiele data gebruikt. Spotify>instellingen en daar zal het ergens staan!