Trekt een screenprotector vuil aan?

Ik heb een Samsung Galaxy S5 en als ik soms andere mensen zie met dezelfde telefoon is hun scherm altijd veel schoner en gladder. Is het zo dat een schreenprotector inderdaad vuil aantrekt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
3.7K

Antwoorden (2)

Ja. Dit heb je goed gezien. Een screenprotector brengt veel nadelen met zich mee. Het telefoonscherm is juist zo gemaakt dat het vet en stofafwerend is. Tevens krast een telefoonscherm tegenwoordig veel moeilijker. Als je er dan zo'n screenprotector overheen plakt, neem je al die voordelen weg. Om die reden ben ik ook principieel tegen screenprotectors. Ze krassen ontzettend snel en doen de telefoon snel vies laten lijken.

Toegevoegd na 43 seconden:
Tevens is het ook zo dat de weerstand waarmee je je vinger over het scherm beweegt ook groter wordt bij een screenprotector. Zonder zal je merken dat je vinger makkelijker over het scherm glijdt dan met.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is inderdaad het geval bij een plastic screenprotector, maar tegenwoordig wordt er veel meer gebruik gemaakt van glazen screenprotectors. Deze beschermen je telefoon veel beter en trekken geen stof aan.