Ja tot nu toe wel ! De iPhone 4 niet meer de 4s tot nu wel . Dus mogelijk valt de 4s straks als eerste buiten een nieuwe update . Uit ervaringen uit het verleden zou je kunnen veronderstellen dat de 5 nog 2 jaar ge-update wordt !? Maar ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geheel aan Apple en Apple laat daar nog niets over los. De verwachting is dat je nog één a twee jaar iOS updates mag verwachten. In ieder geval op de 5s. Stoppen de grote iOS updates, zal Apple vaak nog wel kleinere updates op de oude versies beschikbaar stellen om te voorkomen dat jouw iPhone zal worden gehackt. Nieuwe apps zullen in veel gevallen beperkt of niet uitkomen voor jouw iPhone. Uiteindelijk blijft het Apple die bepaalt wanneer jouw iPhone schroot is.

Met Android is het officieel hetzelfde verhaal maar... je kunt een Android smartphone rooten en dan zelf ROM's erop installeren die nieuwer zijn. Deze vrijheid krijg je van Apple niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onjuist. Rooten is geavanceerd gebruik wat steeds meer fabrikanten standaard toestaan al krijg je geen garantie op het draaien van alternatieve roms. Standaard is het ook mogelijk om apps van andere app stores te installeren of te sideloaden. Vrijheid is een groot goed binnen Andriod. Apple staat het juist niet toe om apps van alternatieve app stores te installeren. Daarom moet je jailbreaken. Zover ik weet is het ook niet mogelijk om nieuwere versies van ios via een jailbreak op verouderde iphones te zetten.