Bestaat er een muziekherkenner voor op je telefoon?

We kennen het allemaal, je hoort een nummer op de radio en je weet niet van wie het is. Bij mij lopen de frustraties in dat soort situaties altijd erg hoog op.

Nu zag ik laatst in een serie dat een meisje haar telefoon bij de speaker hield en de telefoon liet toen zien welk nummer het was. Bestaat dit echt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat ook zo'n progje voor de pc, maar de database is niet al te groot als je beseft hoeveel liedjes er bestaan...
Het herkent dus lang niet alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar was ik inderdaad al bang voor ja!

Het beste antwoord

Ja zekers. Ik heb een sony ericsson, en zit er standaard op onder de naam TrackId .

Toegevoegd na 1 minuut:
Werkt prima. Volgens mij is het heel gewoon op de nieuwere mobieltjes.

Toegevoegd na 10 minuten:
Je hebt wel een internetverbinging nodig omdat ie het stukje opgenomen muziek gaat vergelijken met een database op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt +1
de meeste radio stations hebben hun playlist online staan
dus wat je kunt doen is de dag en tijd onthouden wanneer je het nummer hebt gehoord en dan opzoeken op de playlist van het radio station op het internet of even een mailtje sturen naar het radio station met de dag en tijd dat het nummer gedraaid is de meeste radio station sturen dan je het antwoord op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mja, klinkt interessant, maar is wel een hoop gedoe zo te horen. Een alternatief wat ik zelf doe, is dat je een paar woorden die opvallen in de muziek onthoudt en daar vervolgens op zoekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dat is hoe ik het nu ook doe. Dat vul je dan in op google en dan rolt er meestal wel een lyric uit. Bedankt voor je antwoord +1
Ja hoor, ik heb een Sony Ericsson (c902) en ik heb ook zo'n muziek-herkenner. Ik weet alleen niet zeker of hij werkt, heb hem nog nooit geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, Op mijn Samsung Jét (S8000) zit het er standaard op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het inderdaad ook ooit op mijn Sony Ericsson. Dat werkte uitstekend, zelfs met stemmen er doorheen (verjaardag enz.) Nu heb ik een Nokia N96 waar het niet op zit. Is hier wel een (gratis) app voor?