Waarom loopt de batterij van mijn telefoon zo snel leeg?

Ik heb een Huawei ascend P6, dit toestel gebruik ik naar tevredenheid. Echter is de batterij vrij snel leeg (denk aan 8 à 9 uur) dat terwijl ik hem niet overdreven veel gebruik.
- Ik sluit apps altijd goed af.
- Helderheid van mijn toestel staat zo laag mogelijk
- GPS en Bluetooth staat in deze periode uit.
- Wifi en 3G staan wel vaker aan

Recentelijk het advies gekregen mijn telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen (google Services zou veel energie vreten door een fout). Dat heeft niet geholpen (momenteel verbruikt Google Services erg weinig).
Daarom er voor gekozen om een nieuwe accu te laten plaatsen, ook dat helpt niet.
Toestel heb ik ruim één jaar, maar bij het begin ging hij nooit zo heel snel leeg.

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien automatisch updaten uitschakelen, ik heb een Huawei G525 en hier was de batterij ook snel van leeg tot ik het automatisch updaten van de apps uit heb geschakeld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn er bepaalde apps die veel batterij verbruiken?
paulus811
9 jaar geleden
Maandelijks de telefoon helemaal leeg laten lopen tot deze vanzelf uit gaat. Daarna opladen uiteraard tot 100%
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antwoord 1 en 2 doen...dat zijn de juiste...auto update etc. is de boosdoener maar ook auto synchronisatie in facebook en dergelijke..gewoon handmatig synchroniseren ...je hoeft niet bang te zijn dat je iets mist...en whatsapp...alleen aan als je daadwerkelijk aan t appen bent...heus...je mist niets..je leest het wel als je tijd en zin hebt. Als iets echt belangrijk is ...of nood...dan belt men wel..heus ...u gaat niet dood zonder social media...echt niet.
Antwoord 3 is n beetje goed maar geldt niet zomaar voor alle merken en types.
Er zijn verschillende types die kapot kunnen gaan bijv. bepaalde types iphone als je de battery helemaal leeg laat gaan. Ze zullen dan pas weer op te laden zijn na een nieuwe battery. Als een battery in het toestel vastzit zoals bijv. bij iphone...kan het misgaan.
Maar de belangrijkste tip...gebruik altijd alleen de lader die bij de telefoon hoort..snelladers of laders van een andere telefoon maken hoe dan ook altijd uw batterij kapot...zelfs als het stekkertje hetzelfde is (bijv. micro usb)
Het voltage is anders en laden met teveel of te weinig volt (en amperage) is slecht. Maximum verschil mag niet meer zijn dan 0,5 volt)
Zeker op lange termijn zal u batterij kapot gaan.
Om uit te vinden of uw batterij al beschadigd is moet u 'over' uw batterij kijken. als u ziet dat er een lichte bolling in zit, of aan de randen ziet het eruit of er een soort greppel/sloot..zeg maar een groef...is, dan is hij al beschadigt. De battery moet volledig plat/vlak zijn.

Antwoorden (1)

hallo,
ik heb een iphone en ik had dezelfde klachten die u ook had.
vaak mn batterij leeg terwijl ik hem op stand-by stand had.
ik had blijkbaar heel veel foto's, dus ik had daar 600 van verwijderd!
dat hielp wel, maar nog steeds liep hij snel leeg.
dus ik had een aantal apps verwijderd en mn mobiel uit en daarna aan gedaan.
en nu is hij weer de oude