Radio 5 zou een 11 cijferig telefoonnummer hebben, hoe kan dat?

Voor antwoorden op belspellen geeft Radio 5 het nummer 0800 3000 555 op. Dit zijn 11 cijfers, terwij 10 toch max. is?. Wij krijgen ALTIJD in gesprek. Bellen wel via een huiscentrale, maar met andere nummers nooit problemen. Staat er 'gewoon' een 5 'extra' achter??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
8.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het nummer klopt maar er wordt gewoon heel veel gebeld.

Het beste antwoord

Dat kan kloppen !

Er zijn in Nederland korte (acht-cijferige) en lange (elf-cijferige) informatienummers.

Een kort nummer bestaat uit een prefix + vier cijfers. Een kort nummer is dus 8-cijferig. Omdat er slechts een beperkt aantal korte nummers beschikbaar is, gelden voor een kort nummer speciale voorwaarden van de OPTA, zoals een minimum aantal gesprekken.

Een lang nummer bestaat uit een prefix + 7 posities. Een lang naamnummer is dus 11-cijferig. Hiervoor gelden geen OPTA-voorwaarden.

Welke nummers beschikbaar zijn als lange of korte nummers is af te leiden uit het nummerplan http://nl.wikipedia.org/wiki/Nummerplan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wist ik dus niet. Wel raar dat ie altijd in gesprek is dan :P
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Wie weet staat het nummer alleen op bepaalde tijden open ("hoorn van de haak") en is het op die momenten erg druk (écht in gesprek).
Probeer het anders eens met een andere telefoon.
Reddie
9 jaar geleden
Er zijn ook heel korte nummers.
112 voor noodgevallen.
1200 voor Ziggo klantenservice (als je op de Ziggo computer zit).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het nummer is correct maar er wordt heel veel gebeld en inderdaad heb je dikwijls maar een korte tijd om te bellen. Er wordt ook regelmatig in de programma´s gezegd dat er heel veel gebeld wordt.

Andere antwoorden (1)

Dit komt doordat het een informatie nummer is. Het ziet er raar uit maar het kan wel