Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is pingen nou precies?

En vooral: Het moet toch op één of andere manier wel IETS kosten?! Als je geen sms kosten betaald.. dan toch wel internet kosten?

Toegevoegd na 38 minuten:
blijkbaar zijn er meerdere soorten pingen. ik bedoel met pingen, het pingen van mobiel naar mobiel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb ook ping op mn iphone. T gaat idd via internet maar als je tmobile iphone Abonnement hebt kun je onbeperkt internetten dus je merkt er niks van! Is echt top! Scheelt je een boel smsjes! (naar mensen die ook ping hebben dan he)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas heb ik niet zo'n abonnement ;p maar toch, ik heb nu wat extra info en zie dat je gelijk hebt..dus: beste antwoord!:)

Andere antwoorden (6)

Pingen is een vorm van messaging die een kruising is tussen sms en msn, en alleen op BlackBerry werkt.

Een van de grote voordelen van pingen is dat het helemaal gratis is binnen Nederland. Zo kan je ongelimiteerd (binnen de fair use policy) tekstberichten sturen, maar ook foto’s, video’s en geluidsfragmenten met anderen delen. In het buitenland betaal je de kosten voor het data verkeer, afhankelijk van je mobiele provider. Omdat pingen echter per data-hoeveelheid wordt afgerekend, zal het in de meeste gevallen een stuk goedkoper uitpakken dan bijvoorbeeld een sms-bericht sturen vanuit het buitenland. Vanzelfsprekend kun je er voor kiezen om de ping-functie uit te schakelen in het buitenland, zodat je geen kosten maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt niet alleen op BlackBerry. Mijn man heeft net een nieuwe telefoon aangeschaft en ook van o.a. Samsung en Nokia bleken er modellen te zijn die geschikt waren voor pingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan gaat de techniek waarschijnlijk supersnel. Ik wist van mijn collega die een blackberry heeft, dat ze deze hier speciaal voor had gekocht. Ook bij zoeken kwam ik alleen pingen bij blackberry tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is dan ook nog geen twee weken geleden dat wij zijn geweest. We hebben het uiteindelijk niet genomen, want niet zo interessant voor ons op dit moment, maar het is dus wel mogelijk ook op andere merken.
Verder overigens een goed antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt ook prima op de iphone! Heb t al een paar mnd echt super!!!
Ping is een hulpprogramma dat wordt gebruikt om bereikbaarheid van apparatuur te testen op computernetwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan dat pingen dacht ik ook, maar er wordt blijkbaar een ander soort ping bedoeld...
Tuurlijk kost het geld, je hebt een data abonnement nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
link!

http://www.multidesk.be/artikels/artikel/66/Wat-is-pingen-en-hoe-doe-ik-het.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pingen is het versturen van een datapakketje naar een computer en kijken hoelang het duurt voordat de andere computer reageert. Pingen wordt door veel firewall's geblokkeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pingen betekent. Dat je gaat pinnen bij een pin-automaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding