welke providers gebruiken het netwerk van kpn?

Ik heb momenteel alles van KPN, daarmee bedoel ik zowel mobiele telefoon, internet, tv en bellen thuis (dus KPN compleet). Maar ik verbaas me er elke keer weer over hoeveel geld het eigenlijk kost. Nu weet ik dat er verschillende providers gebruik maken van het KPN-netwerk, maar welke zijn dit? En zijn zij goedkoper, dus zonder in te leveren op kwaliteit van netwerk etc? Dat de service anders is, dat verwacht ik wel. Maar hebben jullie ervaring met andere aanbieder? Evt zonder vaste telefoon?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K

Antwoorden (1)

Het zijn er tientallen, te veel op noemen. Allereerst zitten alle dochterondernemingen (xs4all, telfort) van kpn op t netwerk van kpn, daarnaast ook vele andere providers. Qua mobiele telefonie, Een overzicht vind je in de bron, selecteer kpn als netwerk en blader rond. Technisch gezienis hetzelfde netwerk dus zou de dekking hetzelfde moeten zijn, soms zijn de abonnementen wel anders (wel of geen 4g).
Voor vaste telefonie en internet is t lastiger te bepalen. De lijn wordt door kon geleverd, maar sommige aanbieders hebben vanaf de wijkkast een ander netwerk, weer anderen gebruiken ook daarvoor t netwerk van kpn.