Hoewel een doorsnee GSM een gemiddeld zendvermogen van maximaal 0.25 watt gebruikt is dat wel 2 Watt in de pieken. (die dingen zenden maar gedurende 1/8 van de tijd)
Een 2 watt zender produceert op 1 meter afstand een veldstekte van ongeveer 10 Volt/m. (of 140 dBuV/m)
deze veldsterkte is de oorzaakt dat gsm storen op audio apparatuur

Toegevoegd na 3 minuten:
de veldsterkte straalt dan in op audio apperatuur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan dit ook? zie mijn reactie bij vorige antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja een gsm straal zoveel veldsterkte uit dat hij op apperatuur kan storen vandaar dat je ook in ziekenhuizen de telefoon moet uitzetten

Andere antwoorden (2)

Dat betekend dat je versterker niet voldoende is afgeschermd. Hier door je gekraak over de boxen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn tv maakt ook een raar geluid (niet echt kraken) als gsm afgaat.. maar ook een keer toen er op tv tijdens een programma werd gebeld... kan het zijn dat je met opname apparatuur ook signalen van gsm oppikt en die dan ook weer kan uitzenden, zodat bij mij dan de speakers storen?
Omdat je heel erg geconcentreerd bent, als je een voordracht staat te houden. Alles, wat die concentratie doorbreekt, is storend : mensen die tijdens je betoog binnenkomen of weglopen, een stapel kopjes die rinkelend omvalt, én het doordringende geluid van een mobiele beltoon.
Je bent dan even kwijt, waar je gebleven bent in je verhaal, en vooral als het een éénmalig verhaal is, kan je dat erg van je a-propos brengen.
Als het iets is waar je helemaal in thuisbent (bijv. je geeft voor de -tigste keer een bepaalde les tijdens een cursus), dan pik je de draad sneller weer op, of maakt een grapje, waardoor ook de concentratie van de luisteraars even weg is, en iedereen (spreker en toehoorder) weer even opnieuw kan beginnen met de concentratie.
Maar als je inwendig shakend van de stress je betoog voert, kan het je helemaal laten dichtslaan, omdat je de volgorde waarin je verhaal is opgebouwd opeens kwijt lijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh... even de vraag opnieuw gelezen en nu snap ik je antwoord ook ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een spreker is toch iets anders dan een speaker,verondersteld dat we nog in Nederland zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
***bloos**** - heb de vraag idd verkeerd begrepen....sorrysorrysorry.....
(dat krijg je ervan als je tweetalig leeft)