Ik heb een Iphone 4s en tijdens het bellen kan ik de ander bijna niet verstaan. Wat kan er mis zijn?

Ik heb een Iphone 4s overgekocht en ik kan als ik iemand bel de ander nauwelijks verstaan. Als ik aan de zijkant tijden het bellen het volume omhoogzetten heeft dit geen effect. Naar beneden wel. Bij het afspelen van filmpjes doet het volume het prima. Maar gezien de Iphone 2 speakers heeft kan het ook zijn dat 1 van de 2 het niet doet. Is er een manier om te testen waar dit probleem aan ligt? Of om te testen of er überhaupt geluid uit kan komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Ritsuka
9 jaar geleden
laat de ander zijn telefoon eens op speakerphone te zetten, dat helpt bij mijn vriend
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik je de hands-free speakers of heb je het over de speaker die je bij je oor houdt? Aan de onderkant van de telefoon zit slechts één speaker. De ander is een mic.

Het beste antwoord

Als het gaat om het iemand kunnen verstaan als je je iPhone niet op de speaker hebt staan maar aan je oor dan is waarschijnlijk het roostertje van de speaker verstopt.

Als je naar de plek kijkt waar de speaker zit die je tegen je oor houdt dan moet je een zilverkleurig roostertje zien waar kleine gaatjes in zitten. Vaak zit hier stof en/of wat huidschilfertjes op. Als het rooster helemaal niet meer te zien is dan hoor je de ander bijna niet meer.

Dit kun je verhelpen door met een (nieuwe! - er mag iig geen zeep /water ofzo aanzitten) borstel (bv een tandenborstel of ander klein borsteltje) het roostertje te borstelen en wat er los komt er af te kloppen of zuigen. Dit doe je net zolang tot zeker 80% van het roostertje weer goed te zien is.

Ga niet met een puntig voorwerp krassen of prikken, je loopt dan kans dat je het roostertje beschadigt waardoor er sneller vocht in je telefoon kan komen (zweet van je oor bv) of je beschadigt de speaker.

In 9 van de 10 gevallen is dit de oplossing, als het niet helpt dan kan ook de speaker zelf defect zijn (mogelijk heb je nog garantie).

Gaat het over de speaker aan de onderkant (als je je telefoon op de speaker zet), ook hier is het in 9 van de 10 gevallen stof of vuil dat voor het rooster zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een iphone 4S heeft 2 speakers, de linker is voor het bellen, de rechter voor muziek.. De linker kan kapot zijn, anders is er iets mis met de geluidskaart.. De linker kan niet gebruikt worden op de rechter speaker, dus het is een beetje lastig om te testen... Naar een winkel gaan en het laten vervangen is het makkelijkste.. Kost bij bepaalde winkels niet zo veel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De ene onderaan is een speaker, de ander onderaan een microfoon. Die bovenaan de telefoon is om tegen je oor te houden. De speaker onderaan voor handsfree bellen en filmpjes kijken zonder koptelefoons.