Geen internet via wifi, wel wifi verbinding. Hoe zorg ik dat mijn wifi het blijft doen op iphone 5?

Als ik thuis mijn wifi instel op mijn iphone 5 dan heb ik internet! Dit duurt ongeveer een week, en dan heb ik geen internet meer. Er is dan nog wel een wifi verbinding, maar kan niks uploaden of downloaden!
Om dit te verhelpen kan ik mijn netwerkinstellingen op mijn iphone resetten, dan doet hij het weer even!
Maar ik moet dan steeds alle wachtwoorden opnieuw instellen voor andere wifi verbindingen!
Misschien ligt het aan mijn router, want bij andere wifi netwerken heb ik dit probleem niet,maar mijn ipad en andere telefoons blijven het wel gewoon doen!
Ik kan dit probleem ook niet terug vinden op andere vragen in goedevraag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Hoi Azazel,

Het kan liggen aan je router of met de Lease-time.
Heb je bij de netwerk instellingen ingesteld dat hij automatisch een IP moet krijgen? (DHCP) Zo nee, probeer dit eens.

Het advies wat ik je mee wil geven is om je router eens opnieuw aan te zetten.
Dit kan tevens niet kwaad om dat een keer per maand (of 2 weken) te doen.