De 5S is veel sneller en heeft een nog betere camera dan de 5.

Wat vroeger als de 5 werd verkocht, wordt nu verkocht als de 5C,
maar dan met een kleurtje eromheen.

Toegevoegd na 26 seconden:
De 5S heeft eveneens TouchID. Da's unlocken met je vinger ipv een pincode.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de 5 kunnen nog fouten zitten, de 5S is gewoon de betere versie van de 5
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De iPhone 5S heeft een aantal vernieuwde aspecten. Zo heeft de 5 een A6 processor en de 5S heeft een A7 processor en een M7 co-processor. Deze neemt en aantal taken over van de A7 processor waardoor deze minder energie verbruikt.

De camera's van beide toestellen hebben evenveel megapixel maar de techniek van de 5S is beter. Zo zijn de pixels van een foto gemaakt met de 5S groter wat volgens Apple resulteert in betere kwaliteit foto's. Ook zou de 5S betere foto's maken onder donkere condities.

De 5S heeft daarnaast een True Tone flitser die een meer natuurgetrouwe foto maakt (qua kleuren) in donkere situaties. De flitser bestaat uit twee kleuren bij de 5S en bij de 5 maar uit een simpele LED.

De iPhone 5S heeft op de plaats van de homeknop een vingerafdrukscanner genaamd TouchID. Hiermee kun je toegang krijgen tot je iPhone met je vingerafdruk in plaats van met een code. Daarnaast hoef je in bepaalde situaties geen AppleID wachtwoord meer in te voeren (zoals bij het downloaden van apps uit de App Store.

De standbytijd van een 5 is 225 uur en een 5S is 250 uur. Je spreekt met een 5 8 uur lang op een batterij en een 5s maar liefst 10 uur lang.