Hoe kan het dat je een tv programma op pauze kunt zetten?

Hoe kan het dat je een tv programma met digitale tv op pauze kunt zetten maar ook kunt terugspoelen?
Zo'n uitzending is toch rechtstreeks/ live hoe werkt zoiets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
2.4K

Het beste antwoord

Die neemt dan alles gewoon verder op... En als je terugkomt van de pauze, gaat de tv alles wat hij opgenomen heeft afspelen en tegelijkertijd alles wat op het huidige moment binnenkomt achter dat wat al opgenomen os plaatsen... Zo loopt het gewoon door, zij het vertraagt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

eentjes en nulletjes, net als op een dvd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat je in feite aan het opnemen bent, en de opname tijdens het opnemen bekijkt.

Omdat je nu een apparaat hebt dat, anders dan de ouderwetse videorecorder, tegelijkertijd kunt opnemen en afspelen, kun je het programma op pauze zetten zonder dat de opname stopt. Of terugspoelen. En later weer verder kijken waar je gebleven bent of vooruitspoelen.

Er is maar één beperking: je kunt alleen door het deel dat al is opgenomen spoelen. Je apparaat is niet helderziend, en kan dus geen delen van een programma opnemen die nog niet zijn uitgezonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw settopbox bam jouw kabelmaatschappij heeft een harde schijf on board.
Het signaal (programma) komt binnen en wordt op de harde schijf opgenomen. Jij speelt af wat op de harde schijf staat. De harde schijf fungeert als Buffer. Bufers zitten overal om de doorstroom vloeiend te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee verschillende vormen van digitale TV die je op pauze kunt zetten. De eerste hierboven al besproken vorm is door middel van een harde schijf. Het binnenkomende signaal wordt automatisch opgenomen van het kanaal dat je kijkt, afhankelijk van de harde schijf kun je tot 3 uur terugkijken (en daarnaast kun je specifieke programma's opnemen die je kunt terug kijken tot je ze verwijderd).

Daarnaast heb je 'on Demand' programma's. Deze kun je zelf starten wanneer je wilt, op pauze zetten en weer doorspoelen. De 'on Demand' programma's worden op het moment dat je ze aanvraagt naar jou verstuurd vanuit de kabel maatschappij. Dit is dus niet vooraf opgenomen. Wanneer je dan op de pauze knop drukt duurt het een paar seconden (2 tot 5) voordat de film ook echt op pauze staat. Het signaal van jou gaat terug naar de server die de film aan jou doorgeeft en wordt daar stopgezet (alleen voor jou). Je kunt met On Demand dus ook verder doorspoelen dan wat al opgenomen is en echt kijken wat je wilt, wanneer je wilt.