Kan een simkaart van Hi in een buitelands toestel?

Hallo iedereen :)

Ik wil graag een mobiel uit het buitenland bestellen. Nou weet ik van forums en dergelijke dat als er service provider: unlocked staat dat het toestel impressiepe simlock vrij moet zijn en over de hele wereld zou moeten werken. Echter ik zie op filmpjes van die toestellen dat er merendeels alleen maar simkaarten van T-Mobile worden gebruikt. Mijn vraag is dus(zoals hierboven eigenlijk al staat): Als ik een simkaart van Hi in zo'n toestel stop werkt deze dan of ben ik genoodzaakt om ook naar T-Mobile over te stappen?

ps

Ik heb gewoon zo'n standaard simkaart. Niet zo'n micro of mini.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Je geeft zelf het antwoord. Als de telefoon simlock vrij is, kan elke provider simkaart erin. Een gewone simkaart kan je bijknippen indien het toestel een een mini, micro of nano simkaart vereist. Let op: of je telefoon werkt op hangt niet alleen van de simkaart, maar ook van de hardware. Op het 2g vlak verwacht ik geen plannen, maar op 3g of 4g kan de telefoon op een andere frequentie gedeeltelijk dan de provider. Gaat het hier toevallig om de OnePlus One?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste aaabc123. als eerste bedankt voor je antwoord. Het gaat hier niet over een oneplusone. Ik wil graag een elephone w2000 bij banggood.com bestellen. Ik weet zelf niet over welke frequentie het gaat. ik heb het wel is gevraagd aan een vriend op school en die zij dat mijn kaart een gsm frequentie had. meer weet ik niet. PS. Heb nu een prepaid lg optimus l3.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedoel elephone p2000
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, gsm heb je uiteraard. Maar als je 3g en vooral 4g is de frequentie van belang. Dit verschilt in Nederland van provider tot provider en op telefoons van chipset tot chipset. Als algemeen advies doe je er goed aan een topic aan te maken op gathering.tweakers.net daar kan op het forum veel hulp en informatie krijgen en zijn er vast mensen die de telefoon al in bezit hebben en die kunnen je meer vertellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog even over de frequentie: Ik kan wel op het 3g netwerk met mijn kaart maar kan ik misschien op een site ergens erachter komen wat voor frequentie ik heb?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke, bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met je simkaart heb je inderdaad 3G. Welke frequentie de providers gebruiken is niet afhankelijk van je simkaart. Je simkaart is eigenlijk van ondergeschikt belang. Het enige dat ding doet (dit is erg kort door de bocht) is het koppelen van je nummer aan je toestel. Heeft je toestel een sim lock dan kan die bepaalde nummers (namelijk op simkaarten van providers) niet koppelen. De rol van je simkaart is daarom niet zo belangrijk. Overigens, als het toetsel geen simlock heeft reageert het op dezelfde wijze op een simkaart van kpn/hi als op een simkaart van t-mobile. Om optimaal van 4G gebruik te maken heb je een toestel nodig dat de frequenties die je provider gebruikt, ondersteunt. Dit kan je checken per provider (is niet afhankelijk van je simkaart namelijk, hele oude simkaarten kunnen nog weleens een probleem geven bij het gebruik icm 3G, maar jij gebruikt al 3G dus dat lijkt me geen issue). Mocht je dat te lastig vinden dan kan je even op tweakers om meer advies vragen. Succes!