Hoe kan ik achter een telefoonnummer komen als een onbekende gebeld heeft?

Een onbekende persoon heeft mij gebeld en ik wil hem nu een smssuren maar ik kan ijn telefoonnummer niet zien

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
12.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het nummer een nummer dat jij niet kent? Of stond er: Anoniem? En als de 1e ja is, is het een vast nummer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je hem een sms stuurt dan heeft hij straks je mobiele nummer toch ook?
Is dat wel slim?

Het beste antwoord

Niet. Als iemand met een telefoon heeft gebeld waarvan de optie "nummer meesturen" staat uitgeschakeld kun je op jouw telefoon niet terug vinden welk nummer je heeft gebeld. Enige mogelijkheid die je hebt is als die persoon je voicemail heeft ingesproken en daar zijn/haar nummer heeft opgegeven.

Alleen de provider kan achterhalen welk nummer jou gebeld heeft. Maar die geven die informatie niet aan particulieren; alleen aan opsporingsdiensten bij een onderzoek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens bestaat er voor de iPhone tegenwoordig een app die die informatie wel zou achterhalen. De app heet Trapcall. Er is wel een abonnement bij Trappcall nodig om de informatie ook te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
TrapCall is alleen beschikbaar voor Amerikaanse gebruikers. zie: http://www.trapcall.com/faq
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je voor de aanvulling, had ik overheen gelezen.

Andere antwoorden (2)

Dat gaat niet zo makkelijk. Eigenlijk zou je daar alleen via de provider(s) kunnen achterkomen. Je kan bij je provider een klacht indienen indien dat nodig is en dan via de justitiele kanalen laten achterhalen wie er gebeld heeft. Maar in casu lijkt daar geen aanleiding toe te zijn. Ik vermoed daarom dat je moet op hopen op een concrete hint (bijv. voicemail bericht met naam of iets dergelijks), waardoor je een nummer zou kunnen achterhalen. Maar als dat er niet is wordt het lastig, een anonieme beller heet niet voor niets zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het as geen anonieme beller maar een onbekende
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er een nummer is, dus niet anoniem is gebeld, dan kan je toch gewoon een SMS bericht sturen? In je vraag lijk je te beweren dat je het nummer niet hebt/niet kan zien. Je ziet dan prive/anoniem of onbekend staan. In de praktijk komt alles op hetzelfde neer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je wilt weten wie het is dan kun je hem toch bellen? Zonodig met een andere telefoon dan de jouwe.
Ik snap eerlijk gezegd niet veel van deze vraag.
Als ik, zonder een nummer in te toetsen op bellen druk, komt er automatisch het nr tevoorschijn van de persoon die mij het laatst heeft gebeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat werkt dus niet zo met een anoniem nummer ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mij wel, ookk bij anoniem