Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Simkaart laten blokkeren of niet?

Hallo,
Ik heb onlangs een iPhone 5 gekocht. Omdat mijn oude simkaart (IPhone 4) niet past in iPhone 5, heb ik een nano simkaart besteld. Mijn vraag nu is of ik mijn oude simkaart, moet laten blokkeren. Ik zal deze namelijk niet meer gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
967

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kon je oude sinkaartje ook gewoon bijknippen bij een belhuis ofzo. Simkaartje hoeft echter niet geblokkeerd te worden je kan m gewoon door midden knippen en klaar is kees
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je bij je eigen provider een nano-simkaart hebt besteld en met die simkaart hetzelfde telefoonnummer/abonnement hebt als op je iPhone 4 dan hoef je verder niets te doen. Bij het activeren van je nieuwe simkaart is je oude direct geblokkeerd. Dit geldt ook als je met een prepaidkaart belt en je laat je nummer overzetten naar je nieuwe simkaart.

Heb je een ander telefoonnummer en is je oude simkaart verbonden aan een (ander) abonnement dan moet je het oude abonnement opzeggen. Na het beëindigen van je abonnement wordt automatisch je simkaart geblokkeerd.

Als je oude kaart een prepaid is en je hebt voor je nieuwe kaart een nieuwe prepaidkaart (of abonnement) genomen dan zal je oude kaart pas na het verlopen van de termijn waarbinnen je minimaal 1x moet bellen of opwaarderen (meestal 6 maanden tot 1 jaar) automatisch worden geblokkeerd.

Eventueel kun je bij je klantenservice nagaan of en zo ja hoe je kaart geblokkeerd moet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding