Zal mijn Galaxy note 2 klaar voor 4G met het android kitkat update?

Ik heb een Galaxy note 2 (GT-N7100) gekocht nog geen 1 jaar geleden maar die is niet eens 4G geschikt.
Ik heb gisteravond het android 4.4 Kitkat update gekregen.
Wat zijn de + en - van die update?
Is het wel nodig?
Maar ik wil graag weten of mijn toestel zal wel 4G klaar met die Kitkat update.
Heeft iemand een antwoord AUB?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Heb het even opgezocht, ergens staat van wel op andere plekken van niet. Het wordt mij niet helemaal duidelijk. Op wikipedia (zie bron) staat dat er geen ondersteuning is voor 4G. Ik begrijp dat wellicht sommige modellen van de Note II 4G op sommige netwerken worden ondersteund. Echter, afgaande op je informatie kan ik het niet met zekerheid stellen. Het is niet ondenkbaar dat 4G ondersteuning, mits in de hardware ondersteund, met de update wordt vrijgegeven (maar ik verwacht van niet). Alleen dit is geen Android dingetje, want (veel) oudere versies van Android hebben immers geen problemen met 4G, maar een typisch fabrikant (Samsung) dingetje. Maar eerlijk gezegd, als ik naar de derde bron vermoed ik dat het niet ondersteund zal worden als het niet nu al ondersteund is. Je kunt overigens het beste even contact opnemen met de winkel waar je het hebt gekocht of Samsung zelf. Die zouden je het juiste antwoord kunnen geven.

Overigens begrijp ik dat je de update al hebt geinstalleerd? Dan kan je het gewoon testen, mits je in gebied bent waar 4G bereik is. Als er in je woongebied geen 4G beschikbaar is, zal het weinig uitmaken, want als je provider het niet aanbiedt kan je het ook niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je op internet geen slechte verhalen over de update hebt gehoord (en die zijn mij niet bekend), zou ik lekker updaten. Dat is meestal veiliger en in de toekomst heb je meer apps om te installeren. Welke Android versie heb je nu? Ik zelf update direct als het kan, meestal is het een verbetering. Overigens zou ik niet direct contact opnemen met je provider maar met Samsung zelf. Het probleem bij veel providers is dat ze mensen achter de telefoon zetten die weinig kennis hebben van de producten en zich vooral aan het script houden. Hoewel dat bij Samsung misschien ook het geval kan zijn, hebben ze in elk geval in hun scripts informatie over de eigen producten staan. Ik kwam de volgende pagina tegen, daarop wordt er niet over 4G gesproken, maar over hsda+, wat in principe in theorie ook mooie snelheden belooft. Ook moet je nagaan of je in je woongebied 4G dekking hebt (en dus of je er wat aan hebt). Mocht je een nieuw toestel willen, hou er dan rekening mee dat de providers al de 4G+/4GAdvanced (LTE-Advance is de technische) aan het uitrollen zijn. De meeste huidige toestellen zijn niet voorbereid op deze nieuwe technologie, dus ook iets om rekening mee te houden als je een nieuw toestel wilt uitzoeken! Maar de vraag is uiteraard, heb je 4G/4G+ dekking, heb je er behoefte aan en heb je een redelijke databundel. Dat zijn dingen om even over na te denken.
Android 4.4 KitKat is een prima update (in zijn algemeenheid). Ik heb heb hier op meerdere toestellen geinstalleerd (waaronder een Samsung Galaxy SIII - via custom ROM) en hij gaat veel langer mee op 1 batterijlading.

Voor wat betreft jouw 4G vraag. Volgens mij is het antwoord daarop gewoon: nee.
Als je aangeeft dat je de N7100 hebt, dan is dat de 3G versie. Heb je daarentegen de Note 2 N7105, dan heb je wel 4G.

De Android update kan aan de hardware helaas niks veranderen. Voor de exacte type aanduiding moet je even kijken onder je batterij op de sticker. Daar staat het MODEL aangegeven.