Hoe zet ik op mijn Samsung Galaxy S3 mini apps over van mijn interne geheugen naar mijn sd-kaart?

Op mijn apparaatgeheugen heb ik nog maar 386 MB beschikbare ruimte, terwijl er op mijn SD-kaart 11,66 GB beschikbare ruimte is. Nu begrijp ik dat sommige apps (Whatsapp, Facebook) in mijn interne geheugen worden opgeslagen, maar ik heb ook apps gedownload die net zo goed op mijn SD-kaart zouden kunnen staan. Als ik dit via 'Applicatiebeheer' probeer te verplaatsen, staat er geen optie dat ik hem kan verplaatsen naar mijn SD-kaart... Dit stond wel bij mijn vorige mobiel, de Samsung Galaxy Gio. Hoe kan ik ze toch eenvoudig verplaatsen naar mijn SD-kaart?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nog nooit gezien dat je apps op een sd Kaart kon zetten Maar wel bij contacten - foto's - videos -
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kon dat op mijn vorige mobiel wel... Op de Galaxy Gio. Het zou wel zonde zijn als het nu niet zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt kijken of je via de app ''AppMgr III'' apps kunt verplaasten, als dit niet lukt zijn de enigste methodes de methodes die je garantie kunnen laten vervallen vrees ik.

Het beste antwoord

Je kunt helaas niet alle programma's verplaatsen van het interne geheugen naar je microSD kaart. Sommige app's zijn nu eenmaal zo geprogrammeerd. Er zijn wel apps die het soms toch voor elkaar krijgen. Zo heb je bijvoorbeeld App Mgr III (voorheen App2SD). Die zou je kunnen proberen.
Daarnaast is er ook nog Link2SD. Dit is wel wat geavanceerder en vereist ook om te beginnen een lege SD kaart. Deze app maakt dan een bepaald stukje SD kaart klaar om zich voor te doen als extern geheugen. Zo kun je apps toch op je SD kaart kwijt en ze laten denken dat ze op het interne geheugen van je toestel staan.

Voor die laatste app heb je wel een ge-roote telefoon nodig en dat is geheel op eigen risico.