Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verschil Huawei ascend G510 en Y530?

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone in het wat lagere prijssegment. Na wat zoekwerk kwam ik uit bij het merk Huawei. Kan iemand mij de verschillen uitleggen die er zijn tussen het G510 model en Y530 model? Ik kan de specificaties naast elkaar zetten op internet, maar het zegt mij helaas niet zoveel.
Ik ben niet iemand die 24/7 met de telefoon in de hand zit en constant gebruik maakt van apps. Ik zou graag af en toe een app-berichtje willen sturen, facebook bekijken en sites bezoeken.

Toegevoegd na 27 minuten:
http://www.kieskeurig.nl/mobiel/productvergelijk/1818022,1215821

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
592

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Y530 heeft een nieuwere versie van Android. Sommigen vinden dit erg belangrijk, maar in de praktijk maakt het voor de gewone gebruiker niet heel veel uit. Op 4.1 kun je bellen, "Facebooken" en Whatsappen, op 4.3 kun je dat ook.

De G510 is quad-band, wat wil zeggen dat je er over de gehele wereld mee wil bellen. Maar of dat belangrijk is, hang af van of je wel eens in exotische oorden komt.

De G510 slikt standaard SIM-kaarten, terwijl de Y530 micro-SIM slikt. Ook dit is niet heel belangrijk. Wil je een ander type SIM-kaart, dan kun je je provider hier om vragen. Al dan niet via een winkel.

De Y530 heeft een MediaTek-processor terwijl de G510 een Qualcomm heeft. Dit kan belangrijk zijn als je wil navigeren met je telefoon. Een MediaTeK-processor (of eigenlijk SoC) staat er om bekend een slechte GPS-ontvanger te hebben. Dit baseer ik overigens op wat ik lees en op eigen ervaring. Ik heb een Zopo ZP980 gehad met een MediaTeK-SoC en dat was een ramp qua navigatie.

Verder zie ik verschillen die niet eens de moeite van het vermelden waard zijn. Kijk overigens liever op de site van de fabrikant in plaats van op Kieskeurig. Kieskeurig geeft de specificaties geregeld niet goed weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding