kan ik in suriname een samsung galaxy s4 kopen en deze in nederland gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat moet wel kunnen, met een mobiele telefoon is het mogelijk, mits binnen het bereik van een zendmast bent , om te bellen waar je ook op de wereld bent.
Voorwaarde is wel; 1) Je provider een roaming overeenkomst heeft met dat land
2) Je binnen het bereik van een zendmast bent. Maar... de telefoon moet wel simlockvrij zijn, anders kan er alleen maar een surinaamseprovider in, Als je de telefoon zou kopen neem dan een geldige simkaart van een nederlandseprovider mee.
Prepaid of abbo maakt niet uit doe die in de telefoon en kijkt of je er mee kan bellen. Houd er wel rekening mee dat je misschien problemen kan krijgen met de garantie.
Niet in elk land gelden de zelfde garantie voorwaaarden, en als het toestel kapot gaat heb je kans dat het in nederland niet onder garantie wordt gerepareerd. Daarnaast ben je ook nog verplicht om bij aankomst in nederland het toestel aan te geven bij de douane.
Omdat het toestel uit een niet eu land komt, zit je zeker al ver over de vrijstellingsgrens heen en moet je invoerrechten betalen. Je kan ook gewoon doorlopen en niets aangeven, maar als je er uit gehaald word zijn de kosten extra hoog. En aan het emeinummer is te zien waar het toestel vandaan komt. Groetjes
Jaap

Antwoorden (1)

Ik geloof niet dat de SGS4 in Suriname te koop is. Mocht dat wel zo zijn dan kun je hem overal ter wereld kopen. Want de taal, wat dan Nederlands moet zijn, kun je zelf instellen.

Zorg er dan wel voor dat je een Nederlandse prepaid/abbonement hebt als je voor langere tijd in Nederland wilt verblijven. Want anders word NL als buitenland gezien en dan is het duurder.

En als je een verzekering wilt hebben, moet je even kijken of je verzekering ook in Nederland geldig is. De meeste verzekeringen voor smartphones zijn wereldwijde dekking.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let wel op dat hij niet gelocked is