iphone 5 valt uit,wat doe ik?

mijn iphone 5 valt uit als hij nog 20-30 procent aangeeft,hoe komt dit en wat kan ik hier aan doen?

de iphone is nog maar 1 jaar en 4 maanden oud

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens de accu te kalibreren door hem op te laden als hij aan staat, daarna leeg lopen als hij aanstoot tot hij uitvalt, daarna aan de oplader leggen en gelijk weer aanzetten. Daarna niks op je toestel doen totdat hij vol is. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dus ik moet hem nu eerst tot 100 procent opladen en dan helemaal laten leeglopen? en daarna terug tot 100 laten opladen als hij uit staat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb deze probleem ook met me iPhone 5 , lig aan de batterij
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plas je je iPhone gejailbreakt is zal dat de oorzaak zijn dan kan je hem proberen te onjailbreaken. Zo niet,kijk dan of je nog garantie hebt en bel waar je hem hebt gekocht

Antwoorden (4)

iphone's en ipod touches hebben geen 'nog 10 procent over' of minder melding, dus hij kan alleen aangeven dat er nog minder dan 20 procent in zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarop is dit? ik snap het niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik weet ook niet waarom apple dat gedaan heeft maar dit is zo bij alle idivice's, ipad, ipod, iphone.
Het kan zijn dat je batterij defect is. Je kunt kijken of je batterij misschien dikker geworden is dan dat hij vroeger was. Dat is een duidelijk teken dat hij kapot is. Probeer een andere batterij en zie of dat helpt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
escape
9 jaar geleden
Bij een Iphone kun je de batterij niet zien en je kunt hem ook niet verwisselen. -1.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat is waar ook, daar heb je helemaal gelijk in. Neemt echter niet weg dat de batterij wel stuk kan gaan. Bijvoorbeeld door een oplader te gebruiken die eigenlijk niet bij de telefoon hoort en die een andere spanning geeft. In dit geval zou de telefoon naar Apple terug moeten om vast te stellen of de batterij het probleem is. Dan kunnen ze dat ook direct verhelpen.
Waarschijnlijk laad je je batterij niet volledig op, en haal je steeds de telefoon van de lader voordat hij volledig geladen is. Een batterij van een telefoon werkt tamelijk simpel. Je laadt het vol, en laat het ontladen, vervolgens laadt je het weer vol, etcetera. Doe je dit niet en haal je de telefoon vroegtijdig van de lader, en dit gebeurt regelmatig; dan wordt je batterij rot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Soms raakt je accu van slag omdat je regelmatig niet helemaal oplaad of niet helemaal ontlaad (opladen terwijl de accu nog meer dan 25% aangeeft en van de lader halen terwijl hij nog niet op 100% is). Beste in dat geval is wachten tot je accu tussen 10% en 20% aangeeft, aansluiten op de lader en een harde reset geven (aan/uitknop en homeknop tegelijk indrukken voor ongeveer 10 sec. tot beeld zwart wordt en Apple logo verschijnt). Je iPhone start dan opnieuw op; door de reset worden alle processen opnieuw gestart - is je iPhone waarschijnlijk ook nog sneller. Laat na het opstarten je iPhone aan de lader tot 100% en daarna nog ongeveer 2 uur liggen. Hierdoor wordt naast de reset ook de accu opnieuw gekalibreerd Met de geresette accu begin je weer met instellingen als was het een nieuwe accu. Mocht dit niet helpen dan is het naar de Apple store, je zit nog in de garantie periode.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt ongelijk! Het is juist goed om hem eerder van de oplader af te halen. Je bespaart er namelijk cellen mee, waardoor de accu langer meegaat. Maar je moet dan wel vaker kalibreren.
het kan zijn dat je batterij niet goed meer werkt.
wat je kan proberen is om je telefoon helemaal leeg te maken(en dan ook echt leeg) dus niet dat hij uitvalt. gewoon steeds weer aanzetten nadat hij uitgevallen is. daarna je telefoon 24 uur lang aan de opladder leggen. werkt dit niet? dan zou ik voor een nieuwe batterij kijken: http://ifixed.nl/products/Accu-iPhone-5-%252d-origineel.html?gclid=CIXJvfGcv74CFdShtAodczYAEg de kosten van deze batterij zijn €19,95