Hoe halen telecomproviders winst uit pre-paiddiensten waarbij opwaardering niet verplicht is?

Providers die pre-paidkaarten aanbieden verkrijgen hun winst niet via de verkoop van sim-kaarten, maar via die van beltegoedkaarten. Waarom zijn er dan providers die opwaardering van beltegoed niet verplicht stellen? Welke providers zijn dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Je koopt een simkaart om er geld mee te verbruiken. Als je geld op is, moet je weer beltegoed erbij kopen, anders kun je niks meer doen. Al zijn er uitzonderingen, bij Simyo bijvoorbeeld kun je ook een negatief saldo hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Nu nog het antwoord op de vraag:
Waarom zijn er dan providers die opwaardering van beltegoed niet verplicht stellen? Welke providers zijn dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die providers lokken daardoor klanten die van plan zijn om weinig te bellen. Waarschijnlijk hopen ze, en is ook uit de praktijk gebleken, dat een (groot) deel van die abonnees toch meer gaat bellen dan ze van plan waren. Op degenen die echt (bijna) alleen maar gebeld worden, lijden ze dan verlies, maar dat nemen ze op de koop toe. En wellicht zijn gegevens over zulke aansluitingen wel geld waard. Ze kunnen bijv. op basis daarvan aantrekkelijke abonnementen bedenken, waarbij ze er toch aan verdienen.
Vaak (niet altijd) zijn het kinderen, die zo'n prepaid telefoon of simkaart hebben. En wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Welke het zijn verschilt bijna per week, dat kun je het beste op een overzichts-site opzoeken, bijv. www.bellen.com, of hier: http://www.goedkoopsteprepaid.com/
Op dit moment lijkt er maar 1 te zijn waar het beltegoed
1 nooit vervalt (maar wel 1 uitgaand telefoontje of SMS per half jaar)
2 niet verplicht opgewaardeerd hoeft te worden.
Let op, dat 1 en 2 niet gelijk zijn: als je tegoed niet vervalt, maar wel elke zes maanden opgewaardeerd moet worden, heb je in feite een verplichte spaarpot gekocht, waar je geen geld uit kunt halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oeps! link vergeten, van Symio: http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-27359943?gclid=COLD5fiml74CFccSwwodBTcALQ&gclsrc=aw.ds