Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Loop ik risico's bij het kopen van een IPhone op Marktplaats als later blijkt dat de telefoon niet eerlijk is verkregen door de verkoper?

Ik wil graag een IPhone op Marktplaats kopen. Nu heb ik een adres gevonden waar ik voor €350,- een goed functionerende IPhone 5 16GB kan kopen.

In de advertentie staat dat de telefoon op een eerlijke wijze bemachtigd is. Stel dit is niet het geval en ik koop de telefoon, kan dit voor mij dan risico's hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ge je de telefoon zelf ophalen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je kunt doen is een imei check uitvoeren als je de telefoon op gaat halen. http://www.telefooncheck.nu/toestelgestolen.php Is het toestel gestolen dan krijg je dit vanzelf daar te zien nar het invoeren van het imeinummer,maar dan moet het toestel wel als gestolen geregistreerd staan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een iPhone is wel te jatten maar heel moeilijk om deze te gebruiken. Apple heeft zelf een registratiesysteem waar alleen de echte eigenaar bijkan. Je moet de telefoon dus ophalen en als je dan door het gehele menu kan, is de telefoon vrijgegeven en dus goed. Bij opsturen kan het best zijn dat je een iPhone krijgt waar je niet verderkomt dan het beginscherm. Als je de vrijgavecode niet weet dan is de foon totaal niet te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een maand geleden ook een iPhone op marktplaats gekocht. Als je zeker wilt weten of de betreffende iPhone niet is gejat of verloren, moet je vragen of de eigenaar de bijhorende doos, accessoires (oordopjes, oplader, miss stickers, pennetje om simkaart vakje te openen en instructie boekjes) en miss nog het bonnetje heeft. Het bonnetje heeft trouwens bijna niemand meer.

Als de eigenaar dat allemaal niet meer heeft zou ik verder zoeken, uiteindelijk zit er wel een goeie bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat het om een gebruikte of nieuwe iPhone? Zoals Marktplaats zelf zegt: "als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo". Daarnaast is het ondanks de extra beveiligingen eenvoudig om een gestolen iPhone te resetten, zie artikel in bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding