kan mijn provider zien wat voor toestel ik heb?

Kan mijn provider zien in wat voor telefoon ik mijn simkaart gebruik?
Bijvoorbeeld of ik hem in mijn iPhone heb zitten of in mijn Samsung?
Ik heb de telefoons niet bij de provider zelf gekocht maar bij Coolblue.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
3.2K

Antwoorden (2)

aan de hand van het imei nummer zou dat wel te achterhalen zijn maar in principe hebben ze daar geen probleem mee.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kunnen zij mijn imei nummer zien dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze kunnen alles van je zien. Als de NSA in Amerika al het telefoonverkeer van de hele wereld kan aftappen denk je dan dat je provider niet nog veel meer en waarschijnlijk veel makkelijker kan zien? Daarnaast heb je waarschijnlijk een aantal apps op je telefoon staan. Die kunnen ook vaak heel veel zien. Een vriendin van mij heeft een appje waarmee ze haar telefoon als zaklamp kan gebruiken. Deze app heeft volledige toegang tot het netwerk, de opslag, de telefoongegevens en kan feitelijk alles met de telefoon (en dat voor een zaklamp, waar zou dat voor nodig zijn?). Je hebt geen idee wat er allemaal met die informatie gebeurt en wat allemaal doorgestuurd wordt waar je niks van weet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je chasisnummer is van je scooter, is je Imei van je telefoon.. soort registratie nummer.
Met de provider van de Wi-fi of internet kan de telefoon wel zien met de IP-adress maar de provider van je 3G of 4G kunnen ze dta niet zien