Klopt het dat een vaste telefoon sneller 'op' gaat wanneer deze altijd in de oplader staat?

Ik hoorde gisteren het verhaal dat vaste telefoons sneller op geraken wanneer deze altijd in de oplader staan. Het zou beter zijn de telefoons naast de oplader te leggen tot ze leeg zijn, anders zouden ze 'overladen'. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Dat hangt er maar helemaal aan wat voor batterij er in zit.
"Vroeger" was dat indedaad zo, maar met de moderne batterijen meestal niet meer. Maar het verhaal is blijven hangen.
Ik zou hem gewoon in de oplader houden. Dan heb je niet het risico dat de gesprek wordt afgebroken omdat je batterij leeg is.
10 jaar geleden
escape
10 jaar geleden
Er zit geen batterij in, maar een accu.