De accu van de note 2 eerst helmaal leeg 'trekken' of eerst opladen?

Ik heb net een note 2 gekocht.
Maar nu hoor ik van de een dat je eerst de batterij helemaal leeg moet 'trekken' en daarna pas helemaal opladen.
Of moet je het eerst helemaal opladen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Cryofiel
10 jaar geleden
Meestal moet je 'het' batterij eerst helemaal opladen, dan helemaal leeg laten lopen, dan weer helemaal opladen, en dan normaal gebruiken. Op die manier kan de laadelektronica zich ijken. Dat wil zeggen dat pas na zo'n cyclus de laadelektronica nauwkeurig kan zeggen hoeveel lading er nog in de batterij zit. Maar het kan per soort batterij verschillen, dus ik zou de gebruiksaanwijzing er even op naslaan.

Antwoorden (2)

Laadt de note 2 eerst helemaal op. Dat staat vrij zeker ook in de gebruiksaanwijzing .
Gebruik hem daarna tot hij nagenoeg leeg is. Dat kan je zien op je note. Je kunt hem geheel ontladen, dan gaat hij uit, maar je kunt hem ook weer opladen als hij bijna leeg is en nog maar enkele procenten heeft. Gebruik hem daarna normaal, maar laat hem toch af en toe (bijna) helemaal leeg gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Je Note 2 heeft een Li-Ion-accu. Deze accu's kunnen niet goed tegen volledig ontladen. Maar als het goed is, beschermt je Note2 de batterij hiertegen door op tijd uit te schakelen.

Li-Ion-batterijen gedijen het best als ze ongeveer 40% opgeladen zijn, en regelmatig een beetje bijgeladen worden. Helemaal opladen en ontladen is voor deze batterijen dus niet nodig.
bamibal