Wat zijn mijn rechten wanneer ik geen leentoestel krijg van RITEL?

Ik heb twee maanden geleden een nieuw toestel gekocht bij RITEL.
Nog geen week later werkte het toestel al niet naar behoren.
Ik heb het laten opsturen en dit zou 3 weken duren. Ik vroeg om een leentoestel, maar dit hadden ze niet op voorraad ''maar zodra ze er weer een hadden zou ik gebeld worden''. Nou ik ben natuurlijk niet gebeld en zelfs toen het toestel terug was van de reparatie was ik niet gebeld!? (omdat ik zelf de 3 weken had bijgehouden heb ik zelf gebeld en toen werd me verteld dat het toestel 'al binnen was'). Er bleek niets kapot te zijn, slechts een softwareupdate was nodig zeiden ze en dat was ook gebeurd.

Nu twee weken later werkt het toestel helemaal niet meer. Gaat niet eens meer aan!
Weer naar RITEL geweest en weer zeiden ze dat ze hem moeten opsturen en weer 3 weken kan duren.
Ik vroeg om een leentoestel en DIT HADDEN ZE WEER NIET OP VOORRAAD.
Ik heb een abbonnement lopen van 40 euro per maand TERWIJL IK ER GEEN GEBRUIK VAN KAN MAKEN.

Nu is mijn vraag wat mijn rechten zijn?
Kan ik mijn geld terug eisen? Kan ik om een nieuw toestel vragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het betreft een los toestel welk ik aangeschaft heb. De abbonnement loopt elders.
Maar zij horen toch ervoor te zorgen dat ik een (evengoed) leentoestel krijg?

Het beste antwoord

Ik heb even gekeken op hun site en naar de voorwaarden: je kunt zelf via een site de status bekijken van de reperatie en wanneer deze klaar zal zijn en op te halen is. Dit kan dus ook nog maximaal 4 weken duren. Als het langer duurt dan pas zullen ze je bellen. Dus je kunt dit al zelf in de gaten houden. Verder zie ik nergens iets staan over een leentoestel. In de winkel kunnen ze dat wel zeggen alleen als het niet in de voorwaarden staat kun je zelf niets doen. Mits je een verzekering bij je abbo hebt! Dan kun je er wel werk van maken. En als het toestel niet te maken is krijg je meestal wel een nieuwe.