Zijn er mobiels met wifi maar wel met een slot op bepaalde categorieen?

Ik zoek naar een mobiel met wifi maar waar je wel een slot op kunt zetten op bepaalde categorieen bij bijv. seksualiteit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Mobieltjes die van zichzelf bepaalde site blokkeren zijn er niet. Maar dat wil niet zeggen dat er geen oplossingen zijn !

De moeilijke manier is zelf aan de slag gaan en in de ‘hosts’-file alle verboden sites opnemen.
(voor android kijk b.v. hier: http://www.theandroidportal.com/edit-modify-hosts-file-block-websites-android-root/ )
Het voordeel is dat het gratis is, maar het nadeel is dat je zelf al het werk moet doen en dat het een complex verhaal wordt. Nog afgezien van het feit dat het wijzigen van de hosts-file ook weer eenvoudig ongedaan gemaakt kan worden.

Een veel makkelijkere en veiligere manier is een service als "Net Nanny". (Er zijn er meerdere. Hun algemene google-trefwoord is "parental control")
Hun app is gratis, zowel voor android als voor de iPhone. Wel zul je een abonnement af moeten sluiten.
Logisch, want zij doen veel werk voor je. Ze zijn constant het internet aan het monitoren om sites te beoordelen. En dat is in dit geval voor een groot deel mensenwerk.

Net Nanny voor mobieltjes is te vinden via: http://www.netnanny.com/mobile

Succes ! :-)