Als je bijvoorbeeld 2 meter over de grens woont en je wilt naar je buren bellen die in nederland wonen, Moet je dan ook het landnummer ervoor doen?

nieuwsgierig

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
SimonV
10 jaar geleden
Als je wilt bellen naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland kun je gewoon het vertrouwde 06-nummer bellen. http://www.bellen.com/content/mobiel-bellen-naar-het-buitenland.aspx
SimonV
10 jaar geleden
Goeie vraag! Je zou misschien ook kunnen zeggen:
Als je bijvoorbeeld 010-123456789 vlak over de grens belt, belt je mobiel de abonnee in Nederland of die in het andere land (als dit nummer daar ook bestaat).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt eraan of je digitaal via internet belt, via mobiel of vast.

Het beste antwoord

ja het landnummer is namelijk niet gebonden aan afstand maar aan de locatie, zie het als volgt je hebt (had)een wijkcentrale(deze heeft nummer 66) waar je telefoonnummer is aangesloten met aansluitnummer 1913 in de stad 0555 in het land nederland 31 je internationale nummer luid dan 00(algemeen toegang tot het telefoonnet internationaal )31 Nl 555 stad 66wijk 1913 of kort +31555661913 aangezien je in nederland zelf geen internationaal toegangsnummer hoeft te kiezen word het nationaal 0555661913
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Is me nog niet helemaal duidelijk: als ik bijvoorbeeld 010-123456789 twee meter over de grens bel, wie krijg ik dan aan de lijn?
Iemand in Nederland of een abonnee met dit nummer in het andere land?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je weet dan niet eens zeker of je iemand aan de lijn krijgt ,vast staat dat de telefooncentrale waar je terecht komt je wil verbinden met iemand in het land van waaruit je belt je hebt namelijk niet het commando bellen naar een ander land gegeven. een telefooncentrale is een domme machine die alleen de commandos die hij krijgt kan verwerken en niet weet dat jij naar het buitenland wil bellen ,omdat je het commando buitenland niet gegeven hebt .
SimonV
10 jaar geleden
"telefooncentrale waar je terecht komt je wil verbinden met iemand in het land van waaruit je belt":
omdat ik 2 meter in België zit, word ik dus met de Belgische centrale verbonden? En 2 meter terug met de Nederlandse centrale?
Begrijp ik het zo goed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helemaal juist

Andere antwoorden (2)

Dat licht eraan bij welk netwerk je verbonden zit want het netwerk gaat over de grens op sommige stukken. Als je in België bent en nog steeds Vodafone NL hebt en niet BE hoeft er geen landnummer. Anders wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met de vaste telefoon in elk geval wel, met een Nederlands mobiel abonnement kan het zijn dat de dekking tot over de grens gaat, waardoor je kunt volstaan met alleen het telefoonnummer.