Dat kan wel, maar dan heeft ie een Nederlandse provider.

Bijvoorbeeld:
Als ik ga verhuizen maar ik houd mijn (prepaid) toestel en nummer en
dat waardeer ik op via de PC of per SMS, dan blijft de landencode gewoon bestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Betekent dit dat wanneer iemand in Spanje die persoon belt dat het telefoontje dan via Nederland loopt, en er dus hoge gesprekskosten zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt. Maar in de meeste gevallen heeft zo iemand ook een Spaans mobiel nummer, voor de plaatselijke contacten.
Reddie
10 jaar geleden
@Amadea , alle digitale verkeer (telefoongesprekken, internetpagina's, etc) worden in pakketjes verstuurd. Welke route zo'n pakketje aflegt hangt helemaal af van de beschikbare computers en kabels. Het ene telefoonpakketje kan via Amsterdam komen, het volgende via NewYork, en het volgende weer via Moskou.
Bij aankomst worden de (genummerde) pakketjes verzameld en in de goede volgorde afgespeeld in je telefoon.
Dit heeft niets meer met gesprekskosten te maken. Die zijn geheel virtueel. Berekend op grond van de dichtstbijzijnde masten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Reddie
Maar Amadea heeft gelijk met haar veronderstelling dat twee Nederlanders die met hun 0031-nummer elkaar in Spanje bellen, duur uit zijn.
Ook als ze samen op een terrasje zitten, worden de kosten berekend alsof het gesprek via Nederland verloopt.

Andere antwoorden (2)

Je 06 nummer is virtueel. Je toestel wordt geïdentificeerd met een unieke code (nummer) waar jij geen weet van hebt. De computers in het netwerk proberen dat nummer op te sporen. Als je telefoon aanstaat zend die om de zoveel tijd (elke seconde bijvoorbeeld) zijn identificatie uit. Er zijn verschillende masten die die code oppikken, en dan bepalen wie het sterkste signaal ontvangt.
De kosten van een gesprek hebben niets te maken met de route van je telefoonsignaal. Providers weten waar je uithangt, omdat al die computers met elkaar communiceren, en berekenen op basis van de locaties een prijs.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuk verhaal maar hoe is dit een antwoord op de vraag?
Ik heb een twee landen sim, hierbij heb ik een Nederlands nummer ( 0031 - 06.....) en een Surinaams nummer (00597 - 07.....). In beide landen ik voor een gelijk tarief bellen, sms en data mogelijkheden.
Ik neem aan dat dit ook voor Spanje tot de mogelijkheden geld.

Toegevoegd na 15 minuten:
Als ik in Suriname me ben dan kan men mij vanuit Nederland, mij op mijn Nederlands nummer bereiken, zonder extra kosten. Vanuit Suriname kunnen ze me in Nederland bereiken voor het plaatselijke tarief. Dus geen roaming kosten.