Is het normaal dat mijn mobiele telefoonprovider ook onbeantwoorde uitgaande gesprekken rekent?

Ik heb een abonnement van Ben. Sinds enkele maanden zit ik iedere keer boven mijn abonnement. Nu ik de rekening eens goed heb bekeken en vergeleken met mijn lijst van gesprekken op mijn telefoon, blijkt dat ook is meegerekend wanneer ik iemand bel en diegene de telefoon niet opneemt. Er staan dus gesprekken op de rekening van 0.06 seconden enzo. Omdat deze worden afgerond op de minuut tikt dit snel aan. Doen alle providers dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja zo verdient ben zn geld. Alles wordt berekend.

Het beste antwoord

Een onbeantwoord gesprek wordt nooit berekend. Een voicemail is technisch gezien namelijk WEL een beantwoord gesprek en dit kan aardig in de papieren lopen. Een voicemail die je wegdrukt en maar 1 seconde duurt kost je één belminuut. Binnen de bundel is dit niet erg maar daarbuiten kan het in de papieren lopen. Een methode om dit te voorkomen is door mensen die je veel belt te vragen hun voicemail beantwoordingstijd te verlengen (naar max 30 sec.) of zelfs uit te zetten. Dit kan je aardig veel geld schelen per maand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de tegenpartij voicemail heeft aanstaan is er technisch gezien wel opgenomen...En ja, dan rekenen alle providers dat als een beantwoord telefoontje.