Als je je Samsung Galaxy s 3 laat maken door iemand anders vervalt het fabrieks garantie dan ?

De ingang van het oplaad onderdeel van de Samsung galaxy s 3 moet vervangen worden, me provider vraagt er 60 euro voor en ik ken iemand die het voor 30 wilt maken, als ik hem voor 30 laat maken vervalt het garantie dan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Ja, dan kan je recht op fabrieksgarantie vervallen.

Als je namelijk reparaties laat uitvoeren door een niet erkende reparateur (niet geautoriseerd) of een beunhaas en die zou de boel ondeskundig verkloten dan kun je nadien niet de fabrikant of de leverancier daar aansprakelijk voor stellen.

De garantie geldt meestal op gebreken en/of materiaalfouten die na aankoop aan het licht komen, voor een bepaalde tijd.
De garantie geldt niet voor schade en of gebreken aan het toestel als deze zijn ontstaan door de gebruiker zelf of na reparaties gedaan door anderen dan door de fabrikant of leverancier aangewezen reparatie servicecenters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, en als het door een amateur goed gaat, en ooit krijg je een probleem met het software of iets anders waar je garantie op hebt, krijg je dan geen problemen als je het opstuurd naar je provider/fabriek ? Vraag 2, ik denk dat je wel ervaring hebt, Een maatje van mij heeft zijn Samsung galaxy s 2 laten vallen precies op het beeldscherm, dus veel barsten erop, touchscreen werkt nog, hij moet nog in zijn contract kijken of hij verzekerd is, volgens hem is hij allrisk verzekerd of gewoon goed verzekerd, maar ik las op het internet dat het een lastig geval kan worden omdat ze de denken dat je lomp bent met spullen en dan vergoeden ze het niet, maar kan hij een ander smoesje verzinnen zodat je het wel vergoed krijgt zoals '' Ik wilde me volume harder zetten tijdens het bellen en hij glipte uit me hand'' Als ik zeker weet dat dit helpt en dat hij verzekerd is dan maak ik een Vraag op goeievraag zo dat ik van andere mensen mening kan horen en truc's. Rood123