weet iemand hoe je iphoto vacuum doet? http://ow.ly/17WuW #durftevragen #apple #imac #iphoto #terminal

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

iPhoto ‘09 maakt gebruik van vier SQLite databases (iPhotoAux.db, iPhotoMain.db, face_blob.db en face.db) deze databases bevinden zich in de iPhoto Library.

Je kunt een vacuum uitvoeren op deze databases door iPhoto af te sluiten en daarna onderstaande commando’s uit te voeren:

cd ~/Pictures/iPhoto\ Library/
for dbase in *.db; do sqlite3 $dbase "vacuum;"; done

Wanneer je hierna iPhoto herstart zal je merken dat deze aanmerkelijk sneller zal opstarten en zich vloeiender door de foto’s zal bewegen. Het resultaat zal groter zijn naargelang er meer foto’s in je library staan.

Zie bron.

Succes!