waarom touchwiz intergratie bij samsung?

Door touchwiz op mijn samsung galaxy s kan ik geen custom rom erop waarom dan touchwiz?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dacht je dat Samsung zich er druk om maakt of jij wel of niet een custom rom zou kunnen draaien? Als ze zich er druk om maken, dan is het omdat ze het NIET zouden willen. waarom dan touchwiz? Juist daarom dan (ook al is het niet juist wat je beweert).

Antwoorden (2)

Touchwiz is Samsungs idee van een gebruiksvriendelijke interface. Die staat er dus om om het je makkelijk te maken. Maar er zijn veel mensen (zoals ik) die liever zelf bepalen wat er op mijn telefoon staat. Voor de Galaxy S zijn wel degelijk custom roms te krijgen. Verdiep je eens in Cyanogenmod. Een mooie rom en veel ondersteuning op de site.
bamibal
10 jaar geleden
De aanwezigheid van Touch Wiz heeft niets te maken met de mogelijkheid om een custom rom te installeren. Een custom rom vervangt het gehele besturingssysteem, dus ook Touch Wiz verdwijnt dan, mits je geen rom neemt waar Touch Wiz in zit.

Touch Wiz is niets anders dan de schil die Samsung over Android plaatst om het op die manier een Samsung schil te geven. De reden dat ze dit doen is meervoudig. Ten eerste geeft het een eigen gezicht. De markt zit vol met allerlei fabrikanten, bekende en minder bekende tot onbekende fabrikanten die Android toestellen leveren. Je wil opvallen en iets van extra waarde meegeven. Voor Samsung is dat Touch Wiz, HTC verzint Sense, terwijl Sony en LG voor een wat kalere vorm gaan.

De laatste tijd is het meer dan een schil en wordt er ook aparte software geïncludeerd waarmee aparte functionaliteit geleverd wordt. Dit kan om telefoonfuncties gaan, mar ook functies die te maken hebben met andere producten van de fabrikant, zoals een TV App van merken die ook televisies maken of een app waarmee bepaalde synchronisatie of remote-mogelijkheden geboden worden die alleen maar werken met notebooks van het eigen merk.

Voor de ene gebruiker heeft het een meerwaarde, voor de ander niet.

De keus voor een standaard Android-versie is er een die merken niet zomaar kunnen maken. Het zou wel mogen, maar de verkoopkanalen als de grote telefoonwinkels zullen de toestellen dan niet meer interessant genoeg vinden om te verkopen daar zij een zo gevarieerd mogelijk aanbod willen voor hun klanten. Als ze twee precies dezelfde Androidtoestellen hebben van verschillende merken, zullen ze er één laten vallen (ze kiezen de optie die het best te verkopen valt).

Bedenk je bij het flashen van een custom rom wel dat het momenteel nog altijd een grijs gebied is in termen van garantie. Maar goed, je hebt het over een oud toestel, dus waarschijnlijk is garantie sowieso geen kwestie meer.