Ik heb een Samsung GT-B5510 en ben verbonden met WIFI maar kan niet op internet. De apps die ik gedownload heb doen het wel. Hoe kan ik op internet?

internet heeft altijd gewerkt maar sinds een paar maanden kan ik geen webpagina's meer benaderen. De apps die via internet werken doen het wel. Deze vraag is een jaar geleden gesteld maar het antwoord is mij niet duidelijk. Roaming aanzetten werkt niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

schijnbaar werkt je wifi dan wel gewoon
als je andere apps wel werken ?
in feite zijn alle apps bijv twitter of facebook ook browser achtige app die specifieke url adressen wat gestroomlijnd opzoeken dus als die werken werkt het internet gewoon.

Maar waarschijnlijk heeft je standaard browser op de samsung een startpagina die niet meer klopt.
hel legen van de internet cache de geschiedenis de favorieten etc en het opnieuw instellen van een startpagina kan helpen.
bij GSM browsers blijft hij vaak tevergeefs zoeken naar een (start of voor ingesteld favoriet) pagina die er niet meer is het opnieuw instellen kan helpen
als dat niet help kan je de browser wellicht verwijderen
de gsm even uit zetten
daarna weer aan en de browser opnieuw installeren

probeer desnoods een andere browser
(als die er al is) ik ben niet zo bekend met android

Toegevoegd na 5 minuten:
als je pc eventueel gekoppeld en gesync wordt
via b google chrome
en je hebt daar niet standaard google.com of nl op standaard kan het zijn dat de samsung diezelfde pagina ook als standaard startpagina wil maar als deze niet geschikt is voor gsm
dan loopt ie waarschijnlijk daar op vast

stel eventueel op je pc en andere simpele startpagina in
leeg de cache en geschiedenis op zowel en pc als de samsung en
laat de nieuwe start pagina op de pc in en

probeer daarna de samsung
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor de supersnelle reactie.
Het lijkt er inderdaad op dat de browser op zoek is naar een startpagina die hij niet kan vinden. Helaas kan ik dit niet aanpassen. Ik heb alles gewist en een andere startpagina ingesteld maar hij gaat automatisch weer de oude zoeken. Die krijg ik niet verwijderd. Misschien is hiervoor nog een tip?
Ik heb nu Firefox geïnstalleerd en hiermee kan ik wel websites zoeken, dus dat probleem is opgelost, jammer genoeg is het geheugen van mijn mobiel hierdoor steeds vol.
De andere browser kan ik niet verwijderen die stond al vast geprogrammeerd op de telefoon.
capthavoc
10 jaar geleden
Het lijkt er wel dan wel op dat er een " hijacker" op die browser zit
kun je ook uitvinden welke pagina hij probeert te vinden
van welke site ?
Mischien probeer hij steeds een of ander search pagina zoals
conduit search te laden dat is op de je gewoon pc al lastig te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt had ik laatst op de pc ook, dank zij adw-cleaner ben ik daar van af gekomen.
Deze is denk ik door Samsung ingesteld:
http://www.google.com/m?client=ms-android-samsung&source=android-home Deze staat nu niet meer bij de instellingen als startpagina maar toch wordt deze automatisch opgezocht als ik de browser aanklik
capthavoc
10 jaar geleden
Die link is de normale link ik kom gewoon uit op de google start pagina ? ik zie daar niets mis mee is
maar wat krijg jij te zien ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik krijg de melding dat de webpagina niet beschikbaar is. Is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar of is permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Na veel moeite is het me gelukt om de startpagina aan te passen maar ik blijf dezelfde melding krijgen. ook als ik zelf in de balk een geldige url intik blijf ik de melding krijgen. Firefox geeft wel de pagina's. het blijft vreemd.