Blackberry of Iphone? waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen: Android... ANDROID!
een HTC Hero, bijv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik reacties een thumbs-up kon geven deed ik dat nu

Antwoorden (5)

Het hangt er vanaf wat je ermee wilt doen.

Ten eerste kan je op de iPhone gewoon op het toestel een applicatie kopen en op de BB (Blackberry) kan dat niet. Maar de batterij duur van een BB is bijvoorbeeld wel langer.

Abonnementje van een iPhone, T-Mobile, is wel voordeliger.

Het typen:
Een heel belangrijk onderdeel van een smatphone is dat je er goed op kunt typen. Sommige mensen vinden de touch keypad van een iPhone heel vervelend en dart het niet goed reageert. Dan kan je misschien denken aan een BB, omdat die natuurlijk een 'fysik' toetsenbord hebt.

Al met al zou ik voor een iPhone kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Iphone van Apple is een droomtoestel, heeft werkelijk alles. fijn touchscreen! Design gewoon top!

Blackberry staat op de tweede plaats, en is stukken goedkoper. Ik vind hem qua design niks naar qua inhoud wel nice.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iphone is echt fantastisch toestel. eerst leek het me niks, maar omdat velen in mn omgeving erg enthousiast waren, toch maar overgestapt en kan nu echt niet meer zonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog fijner is Android! Heeft alles wat de Iphone ook heeft, maar Android is open.

- Je zit niet vast aan 1 toestel, maar je hebt keuze
- Veel goedkoper
- Open, dus jij bepaald wat op jou telefoon komt, niet apple.

Pro´s van Apple:
- Grotere Appstore, meer Apps. Maar de kans is heel groot dat Android dit snel gaat inhalen.
- Momenteel heeft alleen Apple veel 3D games in de market. Bij android komt dit op.
- Je hebt een telefoon die iedereen herkent.
Pro’s van Android:
- Flash ondersteuning. Dit komt bij Apple niet. De Flash ondersteuning werkt goed op een nieuwer toestel zoals de nexus one of de ledgent.
- Vrije ontwikkeling. Jij bepaald wat er op jou telefoon mag komen te staan. Apple beperkt ontwikkelaars verschrikkeijk.
- Openheid. Je kunt ook op Windows computers android programma’s programmeren
- Je bent geen iTunes nodig. Apple verplicht dit op je PC te zetten.
- Jailbreak is niet nodig om apps vanaf SD te installeren.

Bij Android krijg je gratis pushmail, calandar die synchroniseert met Google Calendar, en desgewenst met outlook, synchronisatie van contacten, talk e.d.
Bij apple moet je voor pushmail en Calendar synchronisatie betalen, namelijk 80 euro per jaar voor een mobile me account.
Dat geldt ook bij heel veel apps. In de apple store zijn veel apps betaald. Bij android zijn de meesten gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Android is vooral voor mensen die al veel met Google doen, echt ideaal. Gmail, Gtalk, google docs, google maps. Gebruik je dat allemaal? Gooi dan je eye-foon maar weg. Voor apple freaks is Android geen alternatief, net als met Mercedes of BMW. Allebij goed, maar over smaak valt niet te twisten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, je hebt me overtuigd, op mijn volgende mobiel zit Android.
(of toch Windows mobile):P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aah, Windows Mobile is nog erger als iPhone.
Ik zal zeggen, vergelijk het zelf. Vraag in een telefoonwinkel eens of je met de Desire mag spelen en met de HD2. Dan kun je vergelijken wat je fijner vindt werken. Voor Windows Mobile zijn trouwens minder apps.
Ik neem aan dat je ook niet fietst met een lekke band, neem dan ook geen BB. Ik beide gebruikt. Inderdaad het toetsenbord van een BB is soms makkelijker, vanwege de toetsen. In sommige gevallen is het gebruik van combinatie toetsen bij een BB zeer onhandig. De Iphone, veel applicaties die handig zijn, gratis dan wel zeer redelijk geprijsd. Mooi design, in combinatie met Ipod. Ideaal.