Kun je een Htc oplader in een Samsung mobiel doen?

Hallo. Mijn oplader van mijn Samsung Galaxy S Advance is vandaag kapot gevallen. Nu wil ik dus een Htc oplader gebruiken maar kan dit wel wegens ampere ofzo..? Ik ben er zelf niet zo goed in. Dus weet een van jullie of die htc oplader in mijn mobiel kan. Ik heb een foto erbij toegevoegd maar je kan het niet zo goed lezen dus hier wat er ongeveer opstaat:

OPLADER SAMSUNG
Input: 100-240V-
Frekuensi: 50-60Hz 0,15A
Output: 5.0v---0,7A

OPLADER HTC
Input: 100-240v ~ 200mA 50-60Hz
Output: 5V---1A

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Ja dit kan, ik doe dit zelf ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar het ampere moet niet te hoog zijn anders kan je baterij kapot gaan.(http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/handhelds-smartphones/samsung-galaxy-s2-opladen-htc.304463) Is mijn ampere niet te hoog of gewoon goed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
onzin
Die telefoons hebben allemaal een begrenzing waardoor ze niet sneller kunnen laden d.m.v een weerstand.
Ik laad hier de telefoon wel eens als ik met de huiscomputer bezig ben door middel van de 5 volt usb poort, En daar staat 20 ampere achter,maar het duurt met zo lang dan met de lader.
Dit is geen probleem, je telefoon kan dit gewoon aan als de stekker maar past :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je Samsung lader levert 0.7 ampère en die van HTC 1 ampère. Door die 0.3 ampère meer zal je mobiel iets sneller opladen. En maak je maar geen zorgen over een te 'krachtige' lader, jou mobiel kan 2 ampere ook wel aan met de juiste aansluiting.