Mijn blackberry bold 9000 trackball doet het niet,wat kan ik hieraan doen ?

Ik heb een blackberry bold 9000 en sinds dat hij in het water is gevallen,doet de trackball het niet meer.Wat kan ik daaraan doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Volg de volgende stappen om je telefoon misschien te redden;

- Verwijder de batterij als je dit nog niet hebt gedaan.

- Verwijder je SIM kaart. Sommige of al je contacten (met andere data) zou kunnen zijn opgeslagen op je SIM. Voor sommige mensen kan het redden van de SIM kaart meer waard zijn dan het redden van de telefoon zelf. SIM kaarten overleven waterschade goed, alleen moeten niet verwarmd worden.

- Droog je telefoon. Natuurlijk moet je zorgen dat je zoveel mogelijk water verwijdert binnen korte tijd. Gebruik nu keukenpapier of toiletpapier om re rest weg te deppen.
Verwijder zoveel mogelijk frontjes, hoesjes en verbindingen van de telefoon.

- Leg alle onderdelen van je telefoon in een luchtdichte bak met ongekookte rijst voor een paar uur te rusten. Zo zullen alle laatste beetjes water worden opgenomen door de rijst.

- Zet tot slot je telefoon weer in elkaar en zet hem aan.

Nadat je de bovengenoemde stappen hebt uitgevoerd en je telefoon gaat niet aan, wanneer je zeker weet dat alle onderdelen droog zijn, probeer dan de batterij op te laden. Wil je telefoon nu nog steeds niet aan gaan dan zal er zeer waarschijnlijk een reparatie of vervangende batterij aan te pas moeten komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vergeet erbij te zetten dat je hem 3 dagen moet laten drogen!
Poet
10 jaar geleden
En heel veel keer heen en weer rollen ermee