Het mailproigramma op mijn iPhone verstuurt vanaf verkeerde account, terwijl ik wel een standaard account heb ingeschakeld?

Ik heb twee accounts (hotmail en casema) in mijn mailprogramma op mijn iPhone staan. Mijn Casema account staat als 'standaard' ingesteld, maar tóch verstuurt het programma vanaf hotmail. Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

2 mogelijkheden:
- emailadres in het vakje 'van' bij het schrijven jouw e-mailbericht is hotmail. In dat geval heb je jezelf waarschijnlijk in een hotmailmap bevonden op het moment dat je een mail stuurde. Of je hebt een reply/forward op een hotmailbericht gestuurd.

- emailadres in vakje 'van' is casema, maar hij stuurt toch vanuit hotmail. In dat geval staat Hotmail als hoofd-smtp ingesteld. Kijk bij je SMTP servers bij de accountinstellingen, en je zult dit aantreffen. In dat geval dien je Casema te kiezen: Hotmail mag ook op deze weg verzonden, alhoewel het beter is voor dat account het verzenden via de hotmail-smtp te forceren.

LET OP: gebruik geen poort 25 (standaard) voor het verzenden van e-mail, anders werkt het alleen op Ziggo-netwerken. Ziggo ondersteunt ook poort 587 (SSL & gebruikersnaam/wachtwoord van e-mailaccount invullen bij SMTP). In dat geval werkt het overal.