Kan je een smartphone ook gebruiken zonder simkaart?

Ik ben iemand die zeer weinig met mijn oude telefoon belt maar ben wel geinteresseerd in de nieuwe smartphones. Daarom mijn vraag. Ik wil voorkomen dat ik hoge prepaid afschrijvingen (ja bestaat nog steeds) krijg doordat ik apps gebruik die mb verslinden . Nu is mijn vraag of ik deze smartphone zodanig kan instellen op mn eigen wifi internet of dat van algemene wifi points (zoals ziggo wifipoints) zonder dat ik daarvoor een simkaart nodig heb? En anders of dit ook met simkaart te bereiken is.

10 jaar geleden
in: Telefoons
37K
paulus811
10 jaar geleden
Waarom overweeg je geen kleine tablet, bijvoorbeeld een Google Nexus 7? Kost een derde van een behoorlijke smartphone, heeft een veel prettiger scherm vwb formaat en je kunt nooit kosten krijgen omdat er geen sim kaart in zit. Met wifi kun je er vervolgens alles mee, zelfs bellen via skype of viber (een app om via wifi te bellen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of een ipod als je geen tablet wil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om toch te kunnen bellen kun je viber instaleren. Je kan gratis bellen met andere viber gebruikers, maar je hebt wel wifi nodig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je toch niet veel belt, is het eventueel ook een optie om een tablet te nemen. Die zijn er al vanaf 65 euro, en je hoeft geen dure smartphone dan aan te schaffen zonder dat er mb-kosten vanaf gaan.

Antwoorden (3)

Ja dat kan, ik doe dat ook met mijn oude HTC
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan, het enige nadeel is dat je dus niet kan bellen en apps die daarmee te maken hebben, Zoals whats app.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bellen kan inderdaad niet zonder simkaart, maar whatsapp en andere apps werken gewoon als je binnen bereik bent van een wifi point
Het is zelfs mogelijk om de telefoon te gebruiken MET simkaart zonder dat er (dure) mb's worden afgeschreven. Je dient dan de optie "data roaming" uit te zetten.
Op deze manier kan je wel bellen en sms'en, alle apps die data verkeer nodig hebben werken dan alleen via wifi (mits je natuurlijk binnen het bereik bent van een wifi point...)