hoe wis je alle gegevens van een telefoon? het is een nokiae90 communicator

wil hem nl verkopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Als je telefoon in het Engels staat ingesteld heb je de mogelijkheid om via Tools > Settings > General naar de optie Factory Settings te gaan, dit heb ik uit de handleiding (zie link).

Het zal natuurlijk anders heten in het Nederlands, ook kan ik niet helemaal met zekerheid zeggen dat met die optie alle instellingen en gegevens worden verwijderd, maar het lijkt er wel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je de gegevens overschrijven, niet alleen deleten. Bijv. eerst alles verwijderen, en 'm dan volschrijven met onzin. Of 't datakaartje achterhouden als je 'm doorverkoopt.

Dus je zou 'm vol kunnen zetten met bijv. eerst bestanden van precies 32K per stuk, dan 16K per stuk, dan 8K per stuk, dan 4K per stuk, etc. Steeds halveren als ie roept dat 't bestand niet past. Als je zo doorgaat, zou je alle 'sectoren' moeten overschrijven.

Ik denk dat een handig iemand (op dit gebied) de oude inhoud eenvoudig terug kan halen als je slechts terug gaat naar de factory-settings, en niet de zaak overschrijft.
't Hangt er dus een beetje vanaf hoe kundig de volgende eigena(a)r(en) is(zijn), en welke info je wilt verbergen, hoe veilig 't is om niet alles echt te overschrijven.

Toegevoegd na 11 minuten:
Hmm... Ik zie zelfs dit staan in de link van voorgaande antwoorder:
"To restore the original device settings, select Factory settings. To do this, you need your device lock code. After resetting, the
device may take a longer time to power on. Documents, contact information, calendar entries, and files are unaffected."
Dus zo te zien helpt 't sowieso niet om slechts terug te gaan naar de factory settings.

't Geheugenkaartje zou je trouwens 'gewoon' in een cardreader via de PC kunnen overschrijven. 't Interne geheugen van 't mobieltje niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt op zich helemaal gelijk met wat je zegt Mmm, alleen het dusdanig overschrijven van het interne geheugen van veel telefoons is lastig, om niet te zeggen onmogelijk. Er staat echter bij veel telefoons wel persoonlijke info in het geheugen van het toestel zelf. Vandaar ook mijn tip over Factory Settings, of daarmee gegevens echt niet terug te halen zijn kan ik niet beoordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch benieuwd waarom een minnetje van iemand... Als ik 't fout heb, dan hoor ik dat 'graag'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal weer zo'n achteloze 'minkukel' zijn. Bij deze een plusje ter compensatie.
Pak een goede magneet...

Toegevoegd na 53 seconden:
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ga maar gGenéve (spel ik het goed?) en vraag CERN of ze je de LHC kunnen lenen.

Toegevoegd na 5 minuten:
pleeeeeeeeeeaaaaaaase maak het beste andtwoord ik verdien toch ook puntjes!!!