Kan het kwaad dat ik mijn iphone telkens oplaadt met een ipad oplader?

Er zit namelijk verschil in grote in en hij laadt sneller op.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
9.6K

Antwoorden (3)

Ja dat kan geen kwaad. Wellicht heb je ook al gemerkt dat je de iPad niet kunt opladen met je iPhone charger. Andersom kan dat dus wel en dit kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan geen kwaad. Een iPad heeft wel een krachtigere oplader nodig in vergelijking met een iPhone, vandaar ook wellicht het snellere opladen van de iPhone, maar een 'teveel aan stroom' kan in dit geval geen kwaad. Waarschijnlijk zal het andersom (iPad opladen met een iPhone oplader) niet of nauwelijks werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit maakt in princiepen niets uit.
Het is namelijk zo dat je Ipad lader een hoger vermogen heeft.
Ik heb ditzelfde met mijn laptops.
Het zijn allemaal DELL laptops en werken in princiepen met dezelfde voeding.
Alleen werken de oudere series wel met de nieuwe voeding, maar de nieuwe niet met de oude.
De nieuwe laptops hebben minimaal 90 watt nodig, waar de oude voedingen slechts 60 watt zijn.
Ik heb ook een 110 watt voeding liggen, en als ik hiermee de oudere serie laad, dan gaat dit gewoon, ook al is dit bijna het dubbele van het minimale vermogen.
De batterij laad alleen sneller.
Conclusie:
Je kunt dus wel een adapter met een hoger vermogen gebruiken, maar niet een met een lager vermogen dan minimaal gevraagd.
Let wel altijd op dat de beide adapters hetzelfde voltage hebben!
Nu heb je daar niet zo'n last van bij een usb-lader, maar bij andere laders moet je hier wel op letten!