Heb je Wifi als je een Prepaid Telefoon heb?

Ik Heb nu een Blackberry en zou graag een Iphone 4 willen. Ik wil graag een Prepaid, Maar als ik nou bijvoorbeeld 10 Euro er op heb staan. Kan ik dan gewoon als ik wifi heb op internet. Kan je je wifi uberhoud wel gebruiken met prepaid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
8.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja , schakel na , aanschaf , onder algemeen te vinden , 3 G UiT ! Data roming Uit ! Anders wat al door Antw geschreven pakt toch 3 G van je prepaid kaart en dat gaat A sociaal hard !!!! :( ja bij de juiste instellingen pak je gewoon prima wifi of ergens gratis gebruik van HOTSPOT .

Antwoorden (4)

Ja, met een Prepaid telefoon kan je gewoon met wifi internetten. Denk er wel om dat je deze goed inschakelt, want telefoons hebben wel eens de neiging om op het betaalde netwerk te gaan en dat gaat wel van je beltegoed af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik sluit mij daar bij aan. Misschien is het nog handiger om de telefoonwinkel de mobiele data uit te zetten op je abbonnement en of telefoon
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja Als jouw telefoon wifi ondersteunt tenminste en je zelf wifi thuis hebt.
Je hebt niet eens een prepaid kaart nodig voor wifi, zo worden tablet veel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wi-Fi heeft op zich niets met prepaid te maken.

Wanneer je een prepaid-telefoon hebt, betekent dit dat je geen abonnement hebt; je betaald dus niet per maand een vast bedrag, maar je betaald wanneer je beltegoed op is. Wanneer je een abonnement hebt, zit daar over het algemeen ook internet bij; hiermee kan je overal in Nederland internetten (via 3G), tot vaak een bepaald limiet.

Wanneer je prepaid hebt, kan je dus niet zomaar overal in Nederland internetten. Het kan wel, maar je betaald echt voor hoeveel je internet; hierdoor kunnen de kosten erg hoog oplopen. Daarom maken de mensen die prepaid gebruiken vaak gebruik van Wi-Fi; nu komt het laatste deel van mijn verhaal:

Wi-Fi is een optie die op elke smartphone zit (en ook op veel andere moderne telefoons). Door middel van Wi-Fi kan je verbinden met een Wi-Fi netwerk; dit is vaak thuis (je hebt in huis een router staan van je provider (KPN, Ziggo, UPC, enz.) die (over het algemeen) zorgt voor internet, bellen en televisie. Tegenwoordig zit er ook een Wi-Fi netwerk in treinen, op scholen of in openbare gebouwen zoals een bibliotheek.

Wanneer je dus gebruik gaat maken van prepaid, is het verstandig om te gaan internetten via Wi-Fi om kosten te besparen. Om thuis gebruik te kunnen maken van Wi-Fi moet dit ingeschakeld zijn op de router (dit kan je instellen wanneer je inlogt in de router). Wanneer Wi-Fi aan staat, moet je ook de Wi-Fi op je telefoon aanzetten en verbinden met het desbetreffende netwerk; hier is vaak een wachtwoord voor nodig (het standaard wachtwoord staat onderop de router).

Toegevoegd na 13 minuten:
Het is, wanneer je geen gebruik wil maken van 3G maar alleen van Wi-Fi, verstandig om 3G volledig uit te schakelen. Vaak kan dit op de telefoon zelf. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kan je ook contact opnemen met je provider om dit te doen.