Hebben callcenters nog wel toekomst ?

Omdat zich vele mensen zich aanmelden bij het bel mij niet register en iedereen voorzichtiger is geworden via de telefoon .En vaak nog ook duurder uit is !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K

Het beste antwoord

NEE! Het call centers verdwijnt want het wordt een Klant Contact Center (KCC). Flauw maar niet fout. Immers meer en meer zien we dat de afdeling die verantwoordelijk is voor de centrale opvang van telefonie ook verantwoordelijk wordt voor het totale pallet aan klantcontacten: de binnenkomende e-mail, gewone post en in sommige organisaties zelfs al voor chat. Vaak gebeurt dit dan nog door aparte groepen van medewerkers, soms ook door zogeheten blended agents, agenten die beide vormen van verkeer afhandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het mooie antwoord. Groetjes Teun !

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, callcenters hebben nog zeker toekomst.
Er valt wel een deel van het werk weg door het register.
Nu verschuiven callcenters hun werk naar bestaande klanten bellen en die weer meer aansmeren. Dat mag natuurlijk wel weer!

Callcenters dienen overigens niet alleen het doel van koude verkoop. Ze worden ook vaak ingezet als klantenservice voor veel bedrijven, enquetes, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel voor het uitmelken van bestaande klanten. Voor koude verkoop betekent het letterlijk weer de straat op, van deur tot deur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tuurlijk. Er is altijd een helpdesk nodig.
Dus sowieso zal er inbound zijn. Outbound zal nog eventjes niet verdwijnen want je hebt van die fondsenwerf-organisaties.