Hoever gaat het bereik van een huistelefoon eigenlijk?

ik zit hier met een lekkende ketel, geen warm water of verwarming, te wachten op een telefoontje van de monteur.
echter ik moet er nog uit om voor een kat te zorgen, twee straten verderop.
ik wil er niet te laat uit, ivm dronken droppies op straat, het is feest in leiden.
zou mijn telefoon nog werken, twee straten verderop?

13 jaar geleden
in: Telefoons
6.6K

Antwoorden (6)

Nee, twee straten verderop werkt ie echt niet meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
"DECT-thuissystemen hebben meestal een maximaal bereik van 100 meter"
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ok, bedankt, +
Een dect huistelefoon haalt "officieel" ca 30 meter.
er zijn ook sterkere dect telefoons...bereik is dan tot 100 meter.

Zit je echt met je huis in the middle of nowhere, dus zonder obstakels rond je huis in de buitengebieden dan kan het bereik (met geplaatste buitenantenne aan het thuisstation) vergroot worden tot 300 meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan.
Sommige telefoons kunnen wel tot 100 meter hemelsbreed.

Gewoon uitproberen, anders telefoon doorschakelen naar je mobiel als je die hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een draadloze huistelefoon met DECT hebt, heb je gemiddeld 300 meter bereik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees van niet, het bereik is meestal hooguit 300 meter (als je een hele goede hebt en er niets in de weg staat).
Is het een optie je foon aan de buren te geven voor de tijd dat je zelf even weg bent? Eventueel aan die buren je mobiele nummer doorgeven zodat de monteur je zo kan bereiken?
Hopelijk lost het zich snel op - tis niet koud nu maar het zou toch fijn zijn als de boel weer gewoon werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schakel je huistelefoon door naar je GSM.