Mogen contracten nog steeds stilzwijgend verlengd worden?

Mijn contract bij de T-mobile is een paar dagen geleden verlopen / afgelopen, maar toen ik vanochtend belde werd me verteld dat deze gewoon stilzwijgend is verlengd en dat ik een opzegtermijn van een maand heb. Ik dacht dat dit niet meer mocht. Hoe zit dit nu?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Klopt het dat abonnementen per 1 januari 2010 niet meer stilzwijgend verlengd mogen worden?

Nee, dit klopt niet. Voor abonnementen op bijvoorbeeld een krant, een tijdschrift of de sportschool, zijn de regels niet veranderd. Er ligt op dit moment wel een wetsvoorstel in de Kamer. De regering is er dus nog mee bezig. In dit wetsvoorstel wordt voorgesteld om de regels over stilzwijgende verlenging en opzegging voor dit soort abonnementen te veranderen. Dit is een wetsvoorstel, dus nog geen wet.

De regels voor het verlengen van abonnementen en lidmaatschappen blijven dus voorlopig nog hetzelfde.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha, ik wist dat ik het ergens gehoord of gelezen had, maar het is er dus nog niet door. Dank je voor je antwoord +1

Andere antwoorden (2)

Een organisatie mag volgens mij nog steeds een contract stilzwijgend verlengen als je niet zelf hebt opgezegd.

Echter, de PvdA is vorig jaar wel met een initiatiefswetsvoorstel gekomen om deze praktijken sterk aan banden te leggen.

Volgens mij is deze wet nog niet aangenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Snel hoor! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor je antwoord, helder! +1
ja dat mag nog steeds maar niet langer dan een maand.dus zou je in ieder geval nu op kunnen zeggen.maar dat betekent vaak wel dat je nog een maand door moet doen omdat je een maaand vante voren op moet zeggen.