Hoe lang doe je met een mobiele telefoon?

Ik heb een nieuwe mobiele telefoon nodig, en ik twijfel of ik een abonnement met een lease contract zal nemen of niet.
Of dat wel of niet voordelig is hangt ervan af hoe lang mensen ongeveer met een smartphone doen (het gaat hier om een samsung galaxy advance).

Hoeveel jaar kun je een mobiele (smartphone) telefoon ongeveer gebruiken voordat de telefoon zo ver achteruit gaat dat een nieuwe fijn is (bijvoorbeeld: Hij wordt erg traag, de batterij gaat minder dan 24 uur mee etc).

Dus: hoeveel jaar doe je gemiddeld met een smartphone?

Toegevoegd na 24 minuten:
Het gaat me er niet om na hoeveel tijd mensen gemiddeld een nieuwe telefoon nemen, maar na hoe lang de telefoon kapot gaat of zoveel slechter gaat presteren dat een nieuwe telefoon "nodig" is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
3.4K
Ivana
11 jaar geleden
Je kan de simkaart toch gewoon meenemen naar een nieuwe telefoon, dan neem je je abonnement gewoon mee. De behuizing doet er niet toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is voornamelijk hoe je ermee omspringt. Ik deed 2 jaar met m'n iPhone 3gs. Dan zijn er wel nieuwe modellen bijgekomen maar kan ik me prima redden met het "oude". Qua software ed. En nu de iPhone 4s sinds 1,5 jaar ong. En ik hoop dat ik hem nog een tijdje goed houd. Dat leasen lijkt me persoonlijk heel eng. Met name omdat een smartphone heel kwetsbaar is. Het is dus heel goed mogelijk dat je bijvoorbeeld je telefoon laat vallen en je beeldscherm is stuk. Of je verliest hem.
Wanneer je de telefoon gekocht hebt kun je denken, nou ja vette pech. Maar het is wel beroerd als je na een half jaar je telefoon niet meer kan gebruiken door schade-diefstal- verlies of wat dan oook en je moet nog 1,5 jaar betalen voor iets wat je niet meer hebt.
Ivana
11 jaar geleden
Sorry, ik koop mijn telefoons altijd. Verkeerd begrepen dus.

Het beste antwoord

Met een telefoon in dit geval Samsung galaxy afvance zal je waarschijnlijk zo'n 2,5 jaar mee doen maar dat ligt vooral aan de telefoon