Bellen via Skype op mobiel, kosten voor de ander?

Ik heb zelf een abonnement voor ongelimiteerd data verbruik, dus als het klopt kan ik gratis bellen. Maar mijn vriend in België heeft alleen wi-fi op een prepaid sim, begreep ik. Als ik hem bel, moet hij nu wel of niet betalen? Zo ja, is dan alleen naar zijn computer bellen gratis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Je betaalt alleen als je geen gebruik maakt van je WiFi netwerk. Dus als je 3G (of 4G) gebruikt gaat dit van je data tegoed af. Hij kan dus beter alleen opnemen als hij ergens is waar hij WiFi heeft. Dan is het ook voor hem gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt eraan.
Als je belt vanaf skype kan je naar nummers bellen, en dan moet jij ervoor betalen.
Echter als je vriend ook skype op zn mobiel heeft, en een account heeft, dan kun je elkaar daar ook op bellen, en is het dus gratis op de kosten van het internet na. Dit is dus gratis als je wifi hebt, en op 3g zal het de kosten van de provider in rekening brengen,