Hoe bereik dect-telefoon vergroten?

Ik heb gisteren bij de aldi een dect-toestel met 3 handsets gekocht (md82576). Een leuk ding, maar het bereik in ons bedrijf is bedroevend slecht. Het zijn ook allemaal dikke betonnen muren, maar het ding haalt hemelsbreed nog geen 40m.
Is er een manier om het bereik te vergroten? Openschroeven en een lange antenne erop solderen ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
2.2K

Antwoorden (1)

Theoretisch in het mogelijk om het zendvermogen te versterken om een groter bereik te verkrijgen maar dit is wettelijk VERBODEN.
Hieronder de wettelijke bepalingen.
Draadloze telefonie ook wel DECT = Digital Enhanced Cordless Telecommunications
Samenvatting van technische eigenschappen:
Audio codec: ADPCM G.726
Netto bitrate: 32 kbit/s
Bruto bitrate: 1152 kbit/s (Max: 2000 kbit/s met next level modulatie)
Frequentie: 1880 - 1900 MHz in Europa
Aantal kanalen: 120 (duplex)
Aantal draaggolven: 10 in Europa, 5 in Verenigde Staten
Timeslot: 2 x 12 (up- en downstream)
Kanaalkeuze: dynamisch
Kanaalafstand: 1.728 kHz
Fysieke laag: TDMA, FDMA, TDD
Modulatie: GFSK (Gaussian Frequency Shift Keying)
Gemiddeld zendvermogen: 10 mW (250 mW burst) in Europa
Bereik: Gemiddeld 30 m-50 m Indoor, en max 300 m Outdoor, of met WLL/RAP 5 km max is 250 mW en is de wettelijke grens.

Een aantal merken waaronder Siemens verkopen steunzenders zie op diverse plaatsen kan opstellen om het een grotere ruimte te overkoepelen maar ook daar zijn weer wettelijke bepalingen voor en natuurlijk een ander prijzen plaatje.

Toegevoegd na 5 dagen:
Zoals beloofd, in bijlage de bouwtekening met schema en print lay-out.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel!
Je schrijft: "Theoretisch in het mogelijk om het zendvermogen te versterken om een groter bereik te verkrijgen maar dit is wettelijk VERBODEN". Interessant! Hoe doe je dat? Zit er altijd ergens een potmetertje in zo'n ding dat je naar rechts kan draaien om het bereik te vergroten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans is klein dat het regelbaar is, een beetje meer vermogen kan EVENTUEEL bereikt worden door de voedingsspanning te verhogen maar dit moet natuurlijk gecontroleerd gebeuren om geen componenten te verbranden. U zou de uitgang kunnen koppelen aan een versterker in het gebied van 1880 - 1900 MHz, maar zoals reeds opgegeven is dit wettelijk verboden. Ik ken natuurlijk uw competenties niet maar zo een versterker kan u zelf bouwen, ik zal die bouwtekening en schema in bijlage meegeven, succes.