Mijn telefoon is wederom kapot, na reparatie, wat zijn mijn rechten?

Anderhalve maand geleden is mijn HTC One X kapot gegaan, ik had de telefoon laten vallen en het scherm was kapot.

Een telefoon reparateur heeft een nieuw scherm op de telefoon gezet voor maar liefst €169.

Nu, 4 weken na reparatie valt het scherm af en toe uit, krijg ik rare strepen in mijn beeld en nog meer vreemde dingen.

Wat zijn op dit moment mijn rechten? Is de reparateur verplicht om dit zonder nieuwe kosten in rekening te brengen te repareren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K

Het beste antwoord

Dit is lastig te zeggen. Het is immers maar de vraag of die uitval komt door het nieuwe scherm, of dat er apart van het nieuwe scherm, nog meer kapot is dat nu pas ge geest heeft gegeven.

Heb je de reparateur al eens gebeld? Ik heb zelf ook wel eens een nieuw scherm laten zetten door een reparateur, en dat kostte geen 170 Euro (ik betaalde 100-euro voor een iPhone 4-scherm). Wellicht dat de reparateur gewoon welwillend is en het kosteloos voor je wil oplossen.

Maar jouw rechten stellen maar weinig voor. Je kan immers niet bewijzen dat hij zijn werk niet goed gedaan heeft. Van HTC kun je al helemaal niets verwachten. Je hebt het niet door hen (of iig Dynafix) laten repareren (achteraf dom, want ik denk niet dat ze veel meer dan die 170 Euro hadden gerekend) en het toestel is al open geweest, dus zij gaan niets meer voor je doen.

Valschade is sowieso je eigen schuld, dus je bent echt overgeleverd aan de welwillendheid van de reparateur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ligt eraan hoe het komt als u het zelf heeft gedaan of b.v.b hebt Laten vallen dan zou u geen garantie meer krijgen als dit niet door u komt zal u nog garantie hebben bij de winkel en ze u een reparatie geven